Exposició: Llegums: cultiu, cultura i cuina

Vestíbul del'edifici principal de l'ETSEA
Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Vestíbul del'edifici principal de l'ETSEA
Web:
Llegums. Cultiu, cultura i cuina
Inici:
 |
Finalització:
 |

Des del 30 de novembre de 2016 fins el 30 de gener de 2017 es pot visitar al vestíbul de l'edifici principal del Campus ETSEA (UdL) la exposició sobre "LLEGUMS: CULTIU, CULTURA I CUINA". L'organització de la mateixa ha estat compartida entre l'ETSEA (Universitat de Lleida) i l'Institut d'Estudis Ilerdencs (Diputació de Lleida), comptant amb el patrocini del Vicerectorat d'Activitats Culturals (de la Universitat de Lleida).

A més ha comptat amb la col·laboració de diverses persones del campus de l'ETSEA, diverses entitats (Arboretum Font i Quer-PCiTAL; DARP-Generalitat de Catalunya; Agrotecnio-UdL; Oficina de Cooperació i Desenvolupament-UdL; Biblioteca-ETSEA; col·legis professionals d'Enginyers Tècnics Agrícoles i d'Enginyers Agrònoms de Catalunya) i diverses empreses (Associació Mongeta de Bossòst, Cigronet de l'Alta Anoia, Josep Mestre, El Solc, Grup Morera, Fitó, Batlle, i Empreses Innovadores de la Garrofa).

Aquesta activitat s'ha organitzat en commemoració de l'Any Internacional dels Llegums tal com ha estat declarat l'any 2016 per part de l'Assemblea de les Nacions Unides i la FAO, amb l'objectiu de augmentar la consciencia sobre la importància de les llegums i per tal de sensibilitzar a la població al voltant de l’interès d'aquests aliments  donat el seu valor proteic i nutritiu, alhora que son bàsics per una producció sostenible i una seguretat alimentària al món.

La exposició està constituïda per diverses unitats. Per una part s'exposen diversos plafons amb la fotografia, nom i una petita mostra de diverses espècies i varietats de llegums (cigrons, llenties, mongetes, pèsols, etc.) provinents tant de Catalunya com d'altres regions del món. També es disposa de pòsters informatius de diferents aspectes, com ara: zones d'origen i domesticació de les plantes lleguminoses, la fixació de nitrogen en les plantes lleguminoses, beneficis dels llegums per la nutrició i salut, importància dels llegums per la seguretat alimentària dels països en desenvolupament, la cuina dels llegums, entre d'altres. A més, s'exposen llibres que versen sobre els llegums i diversos objectes fets amb llegums (jocs, artesania, etc.). Finalment, la exposició es complementa amb l'aportació de diverses obres artístiques que han estat elaborades per persones del campus ETSEA i d'altres campus de la UdL, tal com: fotografies, escultures, mosaics i pintures.

Jornada tècnica Llegums: qualitat, cultiu i usos

Carregant el reproductor...