Tercer Cicle de Cinema i Drets Humans

Del 27 d'octubre a l'11 de novembre

El 3er Cicle de Cinema i Drets Humans vol incidir en l’apropament als drets humans a través de documentals que denuncien casos reals de vulneració dels mateixos, així com sensibilitzar sobre la necessitat del seu respecte i protecció.

Es projectaran sis documentals sobre drets humans que aniran acompanyats d’un col.loqui amb ponents. Les sessions es desenvoluparan al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida al Campus de Cappont els dies: 27 i 28 d’octubre, 3, 4, 10 i 11 de novembre, a les 19.00h

Paral·lelament al cicle, del 27 d'octubre al 10 de novembre l'Ateneu Popular de Ponent acollirà la exposició d'Aministia Internacional Els drets de la Infància.

El cicle és gratuït i està obert a tothom.

Per als estudiants, l’assistència estarà reconeguda amb 2 crèdits de lliure elecció. La matrícula estarà oberta fins al 27 d'octubre i es formalitzarà als Serveis Culturals (Edifici Polivalent, Campus de Cappont, tel. 973 70 33 90). L'import de la matrícula és de 30 euros.

Aquesta iniciativa està organitzada per la Regidoria de Drets Civils, Cooperació i Immigració, la Universitat de Lleida, Comissions Obreres, Amnistia Internacional, la Coordinadora d’ONGDs i Altres Moviments Solidaris de Lleida, l’Ateneu Popular de Ponent i l’Associació de Periodisme Fora de Quadre.

Divendres 27 d'octubre, 19.00h
Dret als recursos naturals

Apaga y vámonos (2005, 87 min.), Manel Mayol
Ponent: Mónica Vargas, sociòloga boliviana, investigadora de l'Observatori del Deute en la Globalització.

Dissabte 28 d'octubre, 19.00h
Mitjans de comunicació i immigració

El "héroe inmigrante (2004, 20 min.), MIGRACOM
Ponent: Eduard Bertran, professor de Fotoperiodisme i membre de l'Observatori Migració i Comunicació (MIGRACOM) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Divendres 3 de novembre, 19.00h
Pacifisme i desobediència civil

Una fuerza maś poderosa (2000, 60 min.), Steve York
Ponent: Arcadi Oliveres, professor d'Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona i president de Justícia i Pau.

Dissabte 4 de novembre, 19.00h
Consum responsable

Gran superficie (2005, 60 min.), M. González, P. Ramiro i I. Jiménez
Ponent: Montse Peiron, directora del Centre de Recerca i Informació en Consum i directora de la revista Opcions.

Divendres 10 de novembre, 19.00h
Dret a un part respectat

Los dolores del parto (2005, 25 min.), Francesca Campoy
Curtmetratge: Por tu bien, Icíar Bollaín (2003, 2 min.)
Ponent: Enrique Lebrero, ginecòleg, director de l'hospital maternitat Acuario d'Alacant.

Dissabte 11 de novembre, 19.00h
Dret a una mort digna

Exit: el derecho a morir (2005, 75 min.), Fernand Melgar
Ponent: Ana María Marcos, professora de Filosofia del Dret i secretaria general de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED).

fletxaMés informació: 973 70 33 90

Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera
Campus de Cappont
C/Jaume II, 67 (planta baixa)