Harry Potter, a les audicions per a escolars

Alumnat d'Educació participa en la iniciativa amb la Banda Municipal

Audicions-foto-AntoniRomero-UdL
Un moment de les audicions de l'any passat Foto: Antoni Romero
La banda sonora de Harry Potter, del compositor nord-americà John Williams, és una de les peces que sonaran enguany a les audicions escolars a l'Auditori Enric Granados, en què participa alumnat de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL) juntament amb la Banda Municipal. La màgia de la música, programada per la regidoria d'Educació de la Paeria, es representarà demà dimecres, 25 de març, en tres passis: a les 9.40h, les 10.50h i les 11.55h.

Un centenar d'estudiants de tercer curs del Grau de Primària de la UdL prenen part en l'espectacle, que s'emmarca en el Projecte Audisons i forma part del temari de l'assignatura de Didàctica de l'expressió artística, impartida pels professors M. Alba Herrera, Jordi Cano i Francesc Jové. En aquesta edició es tracta de transmetre a l'alumnat de tercer de primària el paper de la música com a transmissora de sensacions, emocions o moviment.

A més de Harry Potter, el programa inclou peces d'autors clàssics com La flauta màgica de Wolfgang Amadeus Mozart o El trencanous, de Piotr Ilitx Txaikovski. Les combina amb les d'altres de compositors més contemporanis com El vals del gat, de Leroy Anderson; part de la banda sonora de La Ventafocs, d'Oliver George Wallace; i Poema simfònic, de Paul Dukas. Els nens i nenes treballen aspectes musicals com els tempos, l'estructura o el ritme. Després poden realitzar exercicis sobre aspectes com la identificació d'instruments.

Guia didàctica de l'activitat