La candidatura de Canela aposta per una gestió àgil i participativa

L'acompanyen set vicerectors, quatre dones i tres homes

canelacandidatrectorUdL
D'esquerra a dreta: Capell, Moya, Calero, Cabeza, Canela, Del Arco, Portero, Vaquer. FOTO: Xavier Mitjana

"Som un equip compacte per aconseguir una gestió més àgil i més fàcil", va dir ahir l'aspirant a rector de la UdL, Ramon Canela durant la presentació de la seua candidatura, equip i plataforma al campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA).

L'eficàcia i la transparència és un eixos del programa de Canela, catedràtic de Química, a més de la qualitat, la innovació, el compromís amb el territori, la vocació internacional, i la participació i la pluralitat.

El candidat, que fou vicerector de Política científica i tecnològica durant el mandat de Joan Viñas, va insistir en la necessitat de governar la Universitat amb la participació de tots, i és per això que "s'ha de enfortir el diàleg".

En aquest sentit, va convidar la comunitat universitària a fer suggerències o a resoldre dubtes a través de la web de la plataforma sota la qual es presenten: Construim UdL, que a més a més ha posat en marxa comptes de twitter i facebook.

Pel que fa al seu equip, el formen set vicerectors, quatre dones i tres homes procedents de tots els campus de la UdL. Són: Antoni Vaquer (Facultat de Dret i Economia), com vicerector de personal acadèmic; Luisa F. Cabeza (Escola Politècnica Superior), que ocuparia el vicerectorat de recerca i política científica -actualment són dos vicerectorats-; Isabel del Arco (Facultat de Psicologia, Educació i Treball Social-FEPTS), al capdavant d'un vicerectorat de Docència que aglutinaria graus i màsters -actualment en dos vicerectorats-; Teresa Capell (ETSEA), vicerectora de projecció exterior i internacionalització; Jorge Moya (FEPTS), vicerector d'Estudiantat; Manuel Portero (Facultat de Medicina), vicerector de transferència tecnològica i impuls social; i María de los Ángeles Calero (Facultat de Lletres), vicerectora de comunicació i responsabilitat social.

L'equip es completarà amb una secretaria general i dos comissionats transversals, un sobre TICs i biblioteques, i un altre sobre avaluació i qualitat.