INEFC i Infermeria, en una nova jornada del 'Per què no puc fer-ho'

L'Institut Català de les Dones dóna suport a l'edició d'enguany, prevista el 6 de novembre

conveni-ICD-UdL
Gatell i Biscarri han signat avui el conveni al Rectorat Foto: UdL

La jornada per presentar els estudis de la Universitat de Lleida (UdL) sense estereotips de gènere, el Perquè no puc fer-ho?, arriba enguany a la sisena edició, fixant-se en els graus d'Infermeria, amb majoria d'alumnes dones, i de l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC Lleida), on hi ha més nois matriculats. L'Institut Català de les Dones (ICD) col·labora enguany per primer cop amb la iniciativa, que tindrà lloc el proper 6 de novembre. L'acord l'han signat avui el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri, i la presidenta de l'ICD, Montserrat Gatell.

Aquesta iniciativa té lloc anualment a la UdL des de l'any 2010, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones. En la jornada del novembre participaran 470 alumnes de quart d'ESO, 229 noies i 241 nois, de 6 centres de secundària de les comarques de Ponent: l'INS Alcarràs; el Josep Lladonosa, el Manuel de Montsuart i el Gili i Gaya de la capital del Segrià; l'INS Manuel de Pedrolo de Tàrrega i L'Olivera, de La Granadella.

L'objectiu del Per què no puc fer-ho? és esperonar l'alumnat femení i masculí en l'elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat. En aquest curs 2015-2016, l'INEFC Lleida compta amb 517 alumnes matriculats, dels quals 411 són homes i 106, dones. En canvi, al grau d'Infermeria de la UdL, dels 375 estudiants matriculats, 294 són noies i 81, nois.

Biscarri ha destacat l'èxit de la iniciativa, plenament consolidada, ja que ha quedat gent en llista d'espera. De la seua banda, Gatell ha explicat que "el conveni dóna compliment al Pla estratègic de polítiques de dones 2012-2015 del Govern de la Generalitat, que té entre els seus objectius augmentar les accions encaminades a aconseguir la plena igualtat entre dones i homes en el conjunt de la societat catalana, en tots els àmbits i en tots els sectors".

En passades edicions, aquesta activitat ha anat repassant les diferents titulacions que oferta la Universitat de Lleida com ara les enginyeries,  Ciència i Tecnologia d'Aliments o Nutrició.