Roda d'homes contra la violència masclista a l'EPS

La UdL és la primera universitat catalana que acull aquest acte

contraviolenciamasclistaUdL
Desenes de persones han participat en l'experiència Foto: EPS UdL

Unes dos-centes persones -segons els organitzadors- han participat aquest migdia al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) en una "roda d'homes" contra la violència de gènere organitzada per les entitats Lika i Homes Igualitaris-Lleida, amb el suport del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones. La UdL ha estat així la primera universitat catalana en afegir-se a la iniciativa, reforçant així el compromís de la institució per a l'eradicació de la violència masclista en l'àmbit universitari.

L'activitat, que ha tingut lloc a plaça que hi ha entre l'Escola Politècnica Superior (EPS)  i l'Edifici Polivalent,  s'emmarca en l'Agenda d'homes per la igualtat contra la violència de gènere que es realitza a diferents punts de Catalunya, sota el lema "Trenquem el silenci, el silenci ens fa còmplices". En el cas de la UdL, s'ha escollit l'EPS en ser un dels centres amb més presència masculina. L'activitat estava oberta a la ciutadania en general, tot i que es volia donar protagonisme als alumnes i professors homes de l'Escola Politècnica.

Els organitzadors també han convidat les entitats i institucions que han participat en alguna Roda d'Homes en anys anteriors, com ara els sindicats CCOO i UGT o el Força Lleida Club Esportiu; així com a altres facultats i centres de la Universitat de Lleida. Entre els participants hi havia el director de l'EPS, Francesc Giné, i el director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, Narciso Pastor.

Més continguts

Galeria fotogràfica