L'EPS inicia les obres en un centre mèdic a Burkina Faso

Els voluntaris de la UdL treballen al país africà fins l'abril

BurkinaFasoSolidaritatUdL
Els treballs han permès començar el primer mòdul / Foto: EPS-UdL

Voluntaris de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) treballen des d'aquest mes i fins el proper 3 d'abril en la construcció del primer habitatge que formarà part de l'àrea residencial de l'Emsimision Training Medical Center a la capital de Burkina Faso, Ouagadougou, amb la tècnica de la Superadobe (earthbag). El projecte, que compta amb finançament de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL i la col·laboració de la contrapart local Emsimision, la Fundació Lleida Solidària i l'associació Domoterra, està dirigit per la professora de l'EPS Lídia Rincón.

En aquests moments, l'equip de construcció - sota la direcció d'obra d'Eduard Zafra- ja ha finalitzat la rasa de fonamentació i ha pogut tirar la primera filada contínua de sacs de terra. La primera fase dels treballs, que es va desenvolupar a la primavera de 2015, va incloure l'adequació i anivellament del terreny i la compra de materials i eines. Els voluntaris de l'EPS van posar en marxa una campanya de micro-donacions (crowdfunding) per poder comprar materials de revestiment, finestres i portes del primer mòdul de l’àrea residencial.

L'associació per a la cooperació i desenvolupament Emsimision lidera la construcció d'aquest equipament en un terreny de 8.632 metres quadrats al districte de Boulmiuogou, un dels més pobres d'Ouagadougou. La finca està situada a uns 200 metres d'una carretera asfaltada i disposa de facilitats per accedir a recursos bàsics com l'aigua i l'electricitat.