L'IRBLleida vol excel·lir en grans bases de dades

Elvira Fernández aposta també per més recerques conjuntes amb l'ETSEA

IRBUdL2016
L'acte ha tingut lloc a la Unitat Docent de l'HUAV. FOTO: UdL

Construir grans bases de dades amb imatge i mostres biològiques és un dels projectes pels quals aposta amb força la nova directora de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), Elvira Fernández, que avui ha pres possessió del seu càrrec davant les autoritats universitàries i sanitàries. Fernández ha assegurat que la transversalitat d'aquest projecte, que implicarà investigadors de diferents àmbits, "ens farà segur excel·lir en aquesta àrea".

La nova directora de l'IRBLleida també ha fet palès el seu interès a col·laborar amb grups de recerca de tecnologia d'aliments i de producció animal de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, aprofitant "les fortaleses del nostre territori", ha dit. En aquest sentit, ha destacat el paper que jugarà el Centre de Recerca Biomèdica Avançada (CREBA) i la posada en funcionament del segon edifici de l'IRBLleida.

Professora a la Universitat de Lleida i cap de Nefrologia a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), Fernández ha insistit en la necessitat de donar més visibilitat a l'IRBlleida, per superar alguns dels desavantatges que suposa estar situats en una ciutat petita, però que al mateix temps constitueixen una font d'oportunitats.

Finalment ha agraït la feina del seu predecessor en el càrrec, Xavier Matías-Guiu, la de totes les persones que integren l'IRBLleida, així com el suport de la Universitat, les institucions lleidatanes, el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l'Institut de Salut Carlos III de Madrid, el director del qual, Jesús Fernández, ha participat en l'acte d'avui amb una xerrada sobre el futur de la investigació en salut.

Per la seua part, tant Jaume Capdevila, gerent territorial de l'Institut Català de la Salut a Lleida, com Josep Pifarré, director dels Serveis Territorials de Salut a Lleida, i Roberto Fernández, rector de la UdL, han destacat "l'èxit i la solvència" de l'IRBlleida, gràcies "a la suma d'esforços de tot el territori lleidatà". En aquest sentit, el rector ha lloat la col·laboració entre la UdL, el sistema català de salut i les institucions lleidatanes en l'IRBLleida i ha instat a continuar treballant plegats i a promocionar les noves generacions d'investigadors.

L'acte ha finalitzat amb el reconeixement de la tasca duta a terme per l'anterior director de l'Institut, el catedràtic d'Anatomia Patològica de la Facultat de Medicina de la UdL, Xavier Matías Guiu.

Més continguts

Galeria fotogràfica