Itàlia i Holanda, destinació de recerca dels primers premis IMPULS-ETSEA

Mario Duran s'especialitza en porcí i Nil Bacardí, en boscos de muntanya

premiIMPULS-ETSEA-UdL
Un dels premiats, Nil Bacardí, amb Pastor i Odriozola / Foto: ETSEA-UdL

Mario Duran, graduat en Enginyeria Agrària i Alimentària per la Universitat de Lleida (UdL), i Nil Bacardí, graduat en Enginyeria Forestal també per la UdL, són els guanyadors del primer Premi Mobilitat Internacional IMPULS-ETSEA que aquest curs ha posat en marxa l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). Cadascun d'ells rebrà 3.000 euros per fer una estada de recerca a l'estranger durant tres mesos. Les destinacions escollides són Itàlia i Holanda.

Duran, actual estudiant del Màster de Sanitat i Producció Porcina, viatjarà a la Universitat de Wageningen (Holanda), on durà a terme una estada per millorar els seus coneixements en nutrició, comportament i producció porcina. Mentre, Bacardí, que cursa el Màster en Enginyeria de Forests, es traslladarà a l'Institut Forestal Europeu de Trento (Itàlia) on participarà activament en un projecte centrat en els boscos de muntanya. Així els ho han comunicat al director de l'ETSEA, Narciso Pastor, i la sots directora de relacions exteriors de l'Escola, Isabel Odriozola.

Aquest guardó, que té com a objectiu afavorir la internacionalització de l'estudiantat, reconeix els millors expedients acadèmics de les titulacions d'Enginyeria Agrària i Alimentària, i Enginyeria Forestal del curs 2014-2015. Els ajuts econòmics consisteixen en un import de 3.000 euros per cobrir les despeses d'allotjament i manutenció i un màxim de 700€ per a compensar les despeses del viatge.