JOSEP LLADONOSA 1907.2007
Centenari de Josep Lladonosa i Pujol

Del novembre de 2006 al novembre de 2007

Centenari Josep Lladonosa

L’any 2007 es commemora el primer centenari del naixement de l’historiador Josep Lladonosa i Pujol. Per aquest motiu, la Universitat i l’A juntament de Lleida volen homenatjar a aquest historiador local i cronista oficial de la ciutat de Lleida.

En aquest sentit, s’està elaborant la biografia Josep Lladonosa Pujol (1907-1990) Mestre, historiador i ciutadà a càrrec dels doctors Josep Barrull i Enric Vicedo, així com la reedició a la primavera d’una de les obres cabdals de la bibliografia de Lladonosa, Els carrers i les places de Lleida a través de la història, en col·laboració amb la Regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament de Lleida, i de la Història d'Alguaire, a l'abril.

Altrament, al febrer, el Consell Comarcal del Segrià i el Departament d'Educació distribuirà a les escoles lleidatanes un quadern didàctic amb texts de Josefina Bañeres, Pilar Pelegrí i Conxita Lladonosa, i il·lustracions de Pilarín Bayés, Petita història de Josep Lladonosa, destinat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària.

Paral·lelament, a la tardor tindrà lloc una EXPOSICIÓ itinerant, Història de la ciutat de Lleida, comissariada per Jaume Barrull i Enric Vicedo, que passarà per la Biblioteca Pública de Lleida, Alguaire i el Museu d'Història de Catalunya.

El Patronat que impulsa la commemoració el formen l'Ajuntament d'Alguaire, l'Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida, el Consell Comarcal del Segrià, la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Lleida.

ACTIVITATS

GENER

de gener

20.00h AUDITORI DEL CENTRE DE CULTURES (CAMPUS DE CAPPONT)
Conferència d'apertura de l'any del centenari Josep Lladonosa: Josep Lladonosa i Pujol. L'home i la figura a càrrec de l'escriptor Josep Vallverdú.

18 de gener

21.00h AUDITORI ENRIC GRANADOS DE LLEIDA
Concert d'inici del centenari Josep Lladonosa amb l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida

FEBRER

Distribució a les escoles lleidatanes d'un quadern didàctic il·lustrat amb dibuixos de Pilarín Bayés, Petita història de Josep Lladonosa, destinat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària.

MARÇ

Del 19 de març al 25 d'abril
BIBLIOTECA PÚBLICA DE LLEIDA
Exposició itinerant, Història de la ciutat de Lleida, comissariada per Jaume Barrull i Enric Vicedo, que posteriorment recalarà a Alguaire a la primavera i al Museu d'Història de Catalunya a la tardor.

La popular campanya Coneixes la teva ciutat? de l'Ateneu Popular de Ponent estarà dedicada a l'historiador Josep Lladonosa.

ABRIL

26 i 27 d'abril

Alguaire acollirà el congrès Poblament, territori i història rural. VI Congrès sobre sistemes agraris, organització social i poder local.

28 d'abril

Alguaire acollirà el seminari Josep Lladonosa i Pujol: història i història local, que comptarà amb la participació de Conxita Mir, Josep Fontana, Enric Pujol, Jaume Barrull, Prim Bertrán, Joan Ganau i Enric Vicedo.

MAIG

En el marc de la Fira de Maig d'Alguaire, lectura dramatitzada d'un fragment de l'obra La Guillemota d'Àger, de Josep Lladonosa, a càrrec del Grup de Teatre Bell-Camp d'Alguaire, i concert homenatge a Lladonosa a càrrec de les corals d'Alguaire Grup d’Havaneres Gent Gran, Nou Horitzó i Ginestell.

28 de juny

Coincidint amb el centenari, l'Ajuntament d'Alguaire inaugurarà un espai a la plaça de l'Esglèsia amb una escultura dedicada a Josep Lladonosa.

28 de setembre

19.00h. AJUNTAMENT D'ALGUAIRE
Manel Lladonosa, fill de l'historiador Josep Lladonosa i President del Patronat Municipal Josep Lladonosa d’Alguaire, llegirà el pregó de la festa major.

11 de novembre

ALGUAIRE
Actes de lliurament del XVIII Premi d'Història Local Josep Lladonosa dels Països Catalans i acte de cloenda del Centenari Josep Lladonosa.

fletxa-gris Més informació

Programa complert Josep Lladonosa 1907.2007 (PDF)

Darrera modificació: