Jornades Educació Social i Treball Social. Universitat de LleidaIVes Jornades Educació Social i Treball Social
Els moviments de transformació social

22, 23 i 24 de març de 2007

Edifici Emblemàtic del Campus de Cappont

Aquest any la IV edició de les Jornades d'Educació i Treball Social que organitza l'assemblea d'estudiants d'educació social i treball social de la Universitat de Lleida, té l'objectiu de crear un espai de formació, reflexió i debat sobre la professionalització dels Moviments per a la Transformació Social, L'aprofundiment en aquest tema es farà a través de tres espais diferents.

En primer lloc es farà una introducció al món dels Moviments per a la Transformació Social, en què consisteixen? Quins actors tenen? Quin paper juguen en la societat? I seguidament es parlarà de la professionalització dels mateixos, és a dir, com han creat espai laboral, per a diferents tipus de professionals, i concretament els educadors i els treballadors socials.

En segon lloc es posaran damunt de la taula diferents experiències d'entitats d'arreu de l'estat espanyol que des de la militància exclusivament o també combinant professionals i militants estan lluitant per a la transformació social. Aquests actors socials es caracteritzen per tenir una actitud crítica vers el procés de professionalització dels Moviments per a la Transformació.

Finalment, volem crear un espai de reflexió i debat on hi podran participar activament tots els assistents. Quin ha de ser el paper de l'educador i treballador social dins l'escenari dels Moviments per a la Transformació Social? Quins són els límits entre el militant i el professional dels moviments socials? Us animem a totes i tots a participar a les IV Jornades de treball i educació social i a enriquir d'aquesta manera aquest espai de trobada i debat dels MOVIMENTS PER A LA TRANSFORMACIO SOCIAL.

DIJOUS 22 DE MARÇ

Auditori Edifici Emblemàtic

16h a 18h
"QUÈ SÓN ELS MOVIMENTS PER A LA TRANSFORMA CIÓ SOCIAL?"

18h a 18'30h

18'30h a 20'30h
"ALS MOVIMENTS SOCIALS: HI MILITES O HI TREBALLES?" Manolo Saez, membre del col·lectiu Baladre

DIVENDRES 23 DE MARÇ

Auditori Edifici Emblemàtic

16h a 18h
Taula Rodona: "QUÈ APORTEN ELS PROFESSIONALS ALS MOVIMENTS DE TRANSFORMACIÓ SOCIAL?"

18h a 18'30h

18'30h a 20'30h
COLLECTlU "PARKE ALCOSA" (Alfafar, Valencia)
Toni Valero, educador social i animador de l'associació de veïns

DISSABTE 24 DE MARÇ

Edifici Emblemàtic. Planta 0

10h a 12h
BLOC A
Aula 0.15 - Col.lectiu "So de paz-Balamil" (Valladolid) a càrrec de Alicia Alonso
Aula 0.16 - Col.lectiu "La Casa" (La Orotava, Tenerife) a càrrec de Francisco Afonso i José M. Martín
Aula 0.18 - Col.lectiu "Abra" (Bilbo) a càrrec de Miguel Arce
Aula Videoconferències - Col. "La Maranya" (Lleida) a càrrec de Blanca Rivas i Ari

12h a 12'30h

12'30h a 14'30
BLOC B
Aula 0.15 - Col.lectiu "0'7 i Més" (Lleida)
Aula 0.16 - Col.lectiu de Solidaritat amb la Rebel.lió Zapatista (Barcelona)
Aula 0.18 - Moviment Okupa (Barcelona)
Aula Videoconferències - Xarxa de consum solidari (Barcelona)

Cafeteria Edifici Polivalent

14'30h a 16h
Dinar popular (4€)

Edifici Emblemàtic. Planta 0

16ha18h
Reflexió i debat en petits grups

18h a 20h
Reflexió final i clausura de les jornades

Preu: 3 € per a estudiants de la UdL (reconegudes amb 3 crèdits de lliure elecció)
Inscripció: Per tal de participar a les IVes Jornades d'Educació Social i Treball Social cal que us inscriviu a l'Administració de la FCE, enviant un e-mail a: jornades@fce.udl.cat o trucant al 973 70 23 01
En el moment de la inscripció cal escollir una experiència del bloc A (dissabte de 10h a 12h) i una del bloc B (dissabte de 12h a 14h); el dinar popular a la cafeteria de l'Edifici Polivalent és opcional (cost: 4€).

Obert a qualsevol persona interessada

Data límit d'inscripció: 20 de març

Jornades Educació Social i Treball Social. Universitat de Lleida