2a Setmana de la Prehistoria a la UdL

Rambla d'Aragó 10, Lleida
ARXIU HISTÒRIC DE LLEIDA

2a Setmana de la Prehistòria

La difusió del coneixement i de la recerca és un dels objectius de la investigació científica. El Grup d'Investigació Prehistòrica de la Universitat de Lleida té entre les seves línies prioritàries d'actuació, la divulgació de la recerca arqueològica i prehistòrica.

La Setmana de la Prehistòria pretén d'aquesta manera omplir un buit en les activitats culturals lleidatanes en aquesta matèria que, tot i estar presents, són força esporàdiques.

Les Setmanes de la Prehistòria permeten escoltar i dialogar amb prestigiosos investigadors en la temàtica escollida cada any. Obertes a tothom i concebudes per apropar el coneixement científic a la ciutadania, són d'utilitat tant a estudiants universitaris, com professionals, professors de secundària, aficionats i tothom interessat en la vida i les activitats dels nostres avantpassats i les nostres avantpassades.

L'Art Rupestre
100 Anys després del descobriment de Cogul

Al llarg de tot l'any 2007, diferents institucions, organismes i associacions culturals estan commemorant amb activitats divereses el centenari del descobriment de les pintures rupestres de Cogul, sense cap mena de dubte el "santuari" més significatiu de l'art rupestre postpaleolític a la Catalunya de Ponent.

La 2a Setmana de la Prehistòria vol afegir-se a la celebració d'aquest esdeveniment, aportant com actes complementaris tres conferències i un taller experimental sobre l'art rupestre. Es pretén oferir una anàlisis especialitzada de la temàtica inherent a les pintures i la seva contextualització en relació amb les regions veïnes.

Una primera intervenció es centrarà en la significació de les representacions humanes, especialment femenines, i animals dins el context general de l'art llevantí. Una altra incidirà en l'estudi de les manifestacions relacionades amb la temàtica eròticosexual presents en l'art prehistòric, com la coneguda dansa de Cogul. Finalment s'oferirà un panorama de l'estat de la recerca, cronologia, intrerrpetacions i altres aspectes sobre l'art rupestre a l'Aragó.

El taller permetrà una aproximació a la restitució experimental de les tècniques de l'art parietal prehistòric.

DIMARTS 27 DE NOVEMBRE DE 2007

Dones, homes i animals en la Roca dels Moros de Cogul
CARME OLARIA. Catedràtica de Prehistòria. Universitat Jaume I de Castelló

DIMECRES 28 DE NOVEMBRE DE 2007

Conferència

La sexualidad en el arte prehistórico
MARCOS GARCÍA
. Investigador de la Universitat del País Basc. Supervisor de les Coves Prehistòriques de Cantàbria

DIJOUS 29 DE NOVEMBRE DE 2007

Conferència

L'Art rupestre postpaleolític a l'Aragó
VICENÇ BALDELLOU
. Director del Museu d'Osca

DIVENDRES 30 DE NOVEMBRE DE 2007
17.00h Arxiu Històric de Lleida

Taller de tècniques artístiques prehistòriques

Vols reviure la Prehistòria?
ARQUEOLÍTIC S.L.

::::  MÉS INFORMACIÓ  ::::

ORGANITZA I COORDINA:

Grup d'Investigació Prehistòrica