XIX JORNADES UNIVERSITAT EMPRESA

AUDITORI DEL CENTRE DE CULTURES I COOPERACIÓ TRANSFRONTERERA

Campus de Cappont, Universitat de Lleida

PRESENTACIÓ

La qualitat, entesa com una estratègia per assolir la millora contínua, ha esdevingut un criteri d’excel.lència per empreses i institucions.

L’ús d’eines integrades de gestió, com ara la informació, la planificació i l’avaluació de processos, modifiquen les pràctiques de gestió i ens acosten al perfeccionament i permeten mesurar responsabilitats econòmiques o socials.

El concepte de qualitat ha anat evolucionant en el temps, abans es centrava gairebé de manera exclusiva en els béns o serveis que es produïen, ara entra en joc el valor de les persones i la relació entre aquestes i les empreses o les institucions; està present la idea de satisfacció global dels usuaris i la necessitat de conèixer i donar resposta a les necessitats d’aquests o de la societat en el seu conjunt.

Conscient de la rellevància d’aquestes qüestions, el Departament d’Economia Aplicada de la Universitat de Lleida dedica les XIX Jornades Universitat-Empresa a la Qualitat i Gestió Econòmica amb l’objectiu d’examinar les eines més utilitzades en l’optimització i millora de processos de les organitzacions tenint en compte els sistemes de gestió basats en els principis de l’excel.lència.

En un entorn econòmic, tecnològic i social en constant variació, on paradoxalment l’única cosa permanent és el canvi, les organitzacions necessiten adaptar-se a aquests canvis. Les Jornades que presentem volen enfortir l’esperit crític, reflexiu i emprenedor dels assistents, contribuint així a un millor desenvolupament econòmic i humà.

DILLUNS 3 DE MARÇ DE 2008

10.00h Lliurament de documentació
11.00h Presentació de les Jornades a càrrec de Joan Viñas Salas, rector de la Universitat de Lleida.
11.30h Qualitat en els serveis universitaris
Gaspar Rosselló Nicolau, director de l’Agència per a la Qualitat de la Universitat de Barcelona
17.00h Models d’excel.lència en el servei al sector de les TICs
Manuel Calvo Rivero, delivery manager de T-Systems Iberia

DIMARTS 4 DE MARÇ DE 2008

10.00h Qualitat laboral i productivitat
Jordi Suriñach Caralt, catedràtic d’universitat del Departament d’Econometria, Estadística i Economia Espanyola de la UB i director de l’Institut de Recerca en Economia Aplicada Regional i Pública de la UB
12.00h Indicadors de seguiment i avaluació de polítiques públiques
Esther Vayà Valcarce, professora titular del Departament d’E conometria, Estadística i Economia Espanyola de la UB
17.00h De l'eficàcia a l’eficiència en la gestió. Camí cap a l'excel·lència
Ramon Gonzàlez Cambray, enginyer tècnic en informàtica de gestió, coordinador i consultor de l’Àrea de Qualitat de formació continuada de la UOC.
18.30h Cloenda de les Jornades a càrrec del Joan Pere Enciso Rodríguez, degà de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida.

MÉS INFORMACIÓ

PREU DE LA INSCRIPCIÓ
El preu de la inscripció és de 15 €.

PERÍODE D’INSCRIPCIÓ
El període d’inscripció es tancarà el 26 de febrer de 2008.

LLOC
Les Jornades es realitzaran a l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (C. Jaume II, 67, Lleida).

CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
La inscripció i l’assistència a aquestes Jornades permeten obtenir un certificat d’a ssistència i un crèdit acadèmic.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS
Per a informació i inscripcions:
Secretaria del Departament d’Economia Aplicada
Despatx 0.33 Facultat de Dret i Economia.
Campus de Cappont. C. de Jaume II, 73 LLEIDA.
Tel. 973 70 33 41.

ORGANITZACIÓ