Social Media Management: Comunicació i Promoció Efectiva a les Xarxes Socials
Curs en línia, del 25 al 28 de juny de 2024 (3 ECTS reconeguts per la UdL)
El curs s’adreça a totes aquelles persones interessades a emprar les noves tecnologies i, en particular, les xarxes socials per comunicar i promocionar efectivament un producte, un servei, una empresa, una entitat o, fins i tot, per promocionar-se elles mateixes. L’objectiu és introduir l’estudiantat a totes aquelles noves formes d’expressió i comunicació disponibles a Internet: blogs, xarxes socials, microblogging, missatgeria instantània, etc. Al final del curs, l’estudiantat ha de ser capaç de crear un espai propi a la xarxa, publicar-hi informació, promocionar-lo i relacionar-se amb la resta de l’espai Internet. El curs serà eminentment pràctic, es durà a terme a través del campus virtual i, a partir de la introducció a algun dels potencials que ofereix la xarxa i l’anàlisi de projectes concrets actualment en marxa, es debatrà la conveniència d’usar una xarxa social o una altra.
La finalitat és que l’alumne no només conegui com funcionen aquestes eines i plataformes, sinó que acabi el curs disposant del seu propi espai a la xarxa (blog, espai a les xarxes socials, etc.).
Llengües d’impartició: Els materials del curs estaran en castellà però l’estudiantat es podrà expressar en els debats i les avaluacions en català, castellà o anglès.
Coordinació: Eva Martín Fuentes (Departament d’Economia i Empresa de la UdL)
Equip docent: Eva Martín Fuentes (UdL) i Carles Mateu Piñol (UdL)
Durada: | a) 30 hores |
b) 75 hores (30 de guiades per l’equip docent + 45 de treball autònom de l’alumnat). Versió reconeguda amb 3 ECTS per la UdL |
Preu: 55,38 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 135,00 € la resta
MODALITAT
Curs en línia que es realitzarà a través del Campus Virtual de la Universitat de Lleida. El curs se seguirà de manera asincrònica.
METODOLOGIA
Les activitats formatives consistiran en les lectures, visionat de vídeos, participació en debats sobre diferents temes relacionats amb la matèria, a més de crear un petit blog i mostrar la seva presència en les xarxes socials, durant la setmana que dura el curs.
Els estudiants inscrits com a matèria transversal, tindran les següents activitats formatives:
- Lectures i visionat de vídeos sobre la matèria i participació en els debats (40 %).
- Treball autònom de l’alumne (60 %):
- Creació d’un blog [25 %]
- Presència a les xarxes socials [25 %]
- Estudi i realització d’un test virtual [10 %]
PROGRAMA | |
Dimarts 25 | |
Presència de l’empresa a Internet: | |
· Dominis. | |
· Posicionament. | |
· Codis QR. | |
Dimecres 26 | Presència de l’empresa a Internet: |
· Blog. | |
· Youtube. | |
Propietat intel·lectual dels continguts: | |
· Fotografia. | |
· Vídeo. | |
· So i música. | |
Dijous 27 | |
Generació de continguts amb intel·ligència artificial. | |
Estratègies per a la promoció en xarxes socials. | |
Exemples i casos d’èxit i de fracàs en la promoció en xarxes socials. | |
Divendres 28 | |
El futur (o present) tecnològic: | |
· Realitat augmentada. | |
· Gamificació. | |
· Intel·ligència artificial. |
|