La Marató de TV3 finança dos projectes de la UdL amb més de 220.000 euros

Encapçalats pels professors Daniel Sanchis i José Luis Morales, de Medicina

IRBSenyalitzacioCelularApoptosiUdL
El grup de Senyalització Cel·lular i Apoptosi Foto: IRBLleida

La Marató de TV3 finançarà dos projectes d'investigació biomèdica liderats per professors de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) sobre malalties del cor, amb un total de 220.381 euros. Són dels 43 seleccionats entre 121 propostes per avançar en el coneixement, diagnòstic i tractament de les malalties coronàries, a què es va dedicar l'edició de 2014. La dotació global frega els 11'5 milions d'euros.

El projecte Noves funcions dels gens apoptòtics en el desenvolupament i estrès del miocardi, encapçalat pel professor de la UdL i investigador principal del grup de Senyalització Cel·lular i Apoptosi de l'IRBLleida, Daniel Sanchis, rebrà 191.656 euros. L'objectiu de l'estudi són aquests gens que són indispensables en la formació del cor i que desapareixen en la fase adulta.

L'altra investigació, liderada pel professor de la UdL i metge de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova José Luis Morales Rull, rebrà 28.725 euros per estudiar els efectes de la teràpia amb ferro intravenós en comparació amb la teràpia amb ferro oral en pacients amb insuficiència cardíaca. Efectes de la teràpia amb ferro carboximaltosa intravenós en comparació amb la teràpia amb ferro oral en pacients amb insuficiència cardíaca amb fracció d'ejecció preservada i dèficit de ferro pretén "omplir un buit d'evidència científica".

Llistat dels projectes finançats per la Marató 2014