La UdL, en serveis mínims fins el 10 d'abril

La Biblioteca de Lletres és l'única oberta els dies 6, 8 i 9

biblio setmana santa
Si hi ha molta afluència, es limitarà l'accés / Foto: Premsa UdL
La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant part de la Setmana Santa per estalviar uns 25.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses, segons informa el vicerectorat d'Infraestructures. És una mica menys que l'any passat per la mateixa època, ja que els serveis mínims es limiten a un sol dia: Dijous Sant. La majoria d'instal·lacions suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 6 i 10 d'abril, ambdós inclosos. Romanen obertes la Biblioteca de la Facultat de Lletres, al Rectorat, i alguns espais dedicats a la recerca com l'estabulari o els edificis que acullen l'IRBLleida, amb accés restringit al personal.

"La situació financera i pressupostària de la Universitat de Lleida comporta la necessitat de mantenir la reducció de la despesa corrent feta els anys anteriors, i per tant deixar en funcionament només els espais i instal·lacions absolutament imprescindibles per a la prestació dels serveis mínims durant el període d'inactivitat docent", explica la Gerència de la UdL.

El personal pot accedir tant als espais de recerca com als seus llocs de treball per "efectuar les tasques que es considerin imprescindibles durant aquest període", indica la Gerència. També es manté en tots els campus el servei de seguretat les 24 hores i un servei de recepció durant el matí, per tal de fer la distribució periòdica del correu i la paqueteria, tret dels dies festius. En el cas de Cappont, està ubicat a l'edifici Polivalent 1. El servei de registre general funciona a través de la seu electrònica.

Quant a les biblioteques, totes obren en el seu horari habitual fins dimecres 5 d'abril: de 9.00h a 21.00h, tret de la Biblioteca de Pla de la Massa a Igualada, que obre de 9.00h a 15.00h. Dijous Sant, dia 6, només presta servei la Biblioteca de Lletres en horari de matí, de 09.00h a 15.00h. El mateix equipament oferirà els serveis mínims durant el cap de setmana, els dies 8 i 9, de 9.00h a 21.00h. De la mateixa manera, també funcionarà la sala d'estudis del Rectorat.

Si l'assistència és molt nombrosa, es limitarà l'accés a l'estudiant de les universitats públiques catalanes i, cas que sigui necessari, solament al de la UdL. Tant Divendres Sant, 7 d'abril, com Dilluns de Pasqua, 10 d'abril, totes les biblioteques romandran tancades. Totes les instal·lacions de la Universitat de Lleida recuperaran el seu horari habitual el dimarts dia 11 d'abril, tret de la Biblioteca d'Igualada, que reobrirà el dia 12.

Els horaris de les biblioteques per Setmana Santa / Foto: Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ:

Horaris de les biblioteques de la UdL