Les violències masclistes en l'educació i el lleure, al Memorial Hortènsia Alonso

Coorganitzat per UdL, Creu Roja, Paeria i el Grup de Dones Lleida al campus de Cappont

memorialhortensiaalonsoUdL2017
Curià, Mestres i Rodríguez / Foto: Ajuntament de Lleida

Quin és el paper dels centres educatius i del espais de lleure en l'abordatge de la violència masclista des dels 0 anys? Aquest és el tema central del 6è Memorial Hortènsia Alonso, que se celebrarà el proper 29 de novembre a l'Auditori del Centre de Cultures de la Universitat de Lleida (UdL), al campus de Cappont. Els objectius són tant abordar la sensibilització, la prevenció i la detecció de les violències, com plantejar experiències i bones pràctiques. La jornada es retransmetrà en directe per Internet a través del canal d'streaming de la UdL.

El Memorial està coorganitzat pel Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la UdL, la regidoria de Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament de Lleida, la Creu Roja i el Grup de Dones Lleida; en el marc dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones. Comptarà amb experts de la UdL, la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat de Girona (UdG). Entre els convidats destaca el president d'Homes Igualitaris i professor de la UdG, Francisco Abril. La conferència inaugural, a càrrec de catedràtica emèrita de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Marina Subirats, plantejarà Què poden fer els centres educatius en l'abordatge de la violència masclista?.

El 6è Memorial Hortènsia Alonso vol posar de manifest la importància de la coeducació en igualtat de gènere a les aules i el paper fonamental que tant el professorat com el personal de suport i altres educadors/es desenvolupen envers la sensibilització i la prevenció de la violència masclista des dels 0 anys. L'activitat l'han presentat la tècnica del Centre Dolors Piera de la UdL, Cristina Rodríguez; Dolors Curià, presidenta de Creu Roja – Lleida; i la regidora de Polítiques d'Igualtat de la Paeria, Sara Mestres.

Text: Comunicació Paeria / Premsa UdL