Un estudiant de la UdL, reporter de l'Anuari Mèdia.cat

L'Oficina de premsa col·labora enguany en aquest projecte de periodisme d'investigació

mediacatUdL
Anuari Media.cat, els silencis mediàtics de 2013

Un estudiant del Grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals de la Universitat de Lleida elabora enguany un dels reportatges de l'Anuari Mèdia.cat: Els silencis mediàtics de 2013. Jaume Portell, alumne de 4t curs, serà un dels sis estudiants universitaris de Catalunya i el País Valencià que participen en aquest projecte de periodisme d'investigació que impulsa el Grup de Periodistes Ramon Barnils des de fa tres anys, a través de l'Observatori crític dels mitjans Mèdiat.cat.

L'Anuari Mèdia.cat pretén aportar llum a temes silenciats pels grans mitjans de comunicació. L'Anuari de 2014 presentarà quinze reportatges en profunditat sobre quinze temes que durant l'any 2013 no han estat portada de cap diari ni han obert cap informatiu. El seu objectiu és aconseguir situar aquests temes en l'agenda dels mitjans i omplir els buits amb un periodisme crític, segons els seus coordinadors, els periodistes Roger Palà i Sergi Picazo.

Pren com a model el Project Censored, una iniciativa de la universitat californiana de Sonoma que, des de fa gairebé 40 anys, s'encarrega de fer un seguiment dels mitjans de comunicació dels Estats Units per detectar-ne els temes i notícies omeses.

L'Anuari Mèdia.cat és possible gràcies al micromecenatge. Enguany es van assolir els 8.000 euros necessaris en dos setmanes. És per això que s'ha engegat una altra campanya per convertir un dels reportatges en un llibre.

El projecte té el suport de la Fundació Catalunya, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la col·laboració de les universitats Autònoma de Barcelona, Ramon Llull, Pompeu Fabra, València, Vic i Lleida, en aquest cas de la seua Oficina de Premsa.