Una vintena d'alumnes xinesos reben el Certificat d'Estudis Hispànics

certificatestudishispanicsUdL2015
L'estudiantat, amb les autoritats acadèmiques Foto: UdL

Un total de 21 alumnes xinesos, 15 noies i 6 nois, han rebut aquest matí el diploma del curs intermedi del Certificat d'Estudis Hispànics, en un acte que ha tingut lloc al saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL). Presidit pel rector de la UdL, Roberto Fernández, al lliurament també han assistit el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta; el director de l'ICE-CFC, Fidel Molina; i el director del departament de Filologia Hispànica i coordinador del Certificat, Xavier Terrado.

A banda dels 21 alumnes del curs intermedi, procedents de la Binhai School of Foreign Affairs i de la Tianjin Foreign Studies University, la UdL ha comptat aquest curs amb 9 estudiants xinesos dels mateixs centres al Diploma superior d'Estudis Hispànics i 8 més, de la Soochow University, que realitzen un itinerari dins de la Facultat de Lletres fins el proper juliol. Terrado ha recordat als joves que ells són "el motor de la transformació de la Xina". De la seua banda, el rector ha assegurat que la UdL continuarà potenciant la relació amb el gegant asiàtic. En aquest sentit, ha anunciat que el Centre d'Estudis Hispànics a Tianjin serà realitat en pocs mesos.

Aquesta és la novena edició del Certificat d'Estudis Hispànics, un títol de la UdL que facilita a l'estudiantat estranger un aprofundiment en el coneixement de la llengua i la cultura espanyoles. Dividit en dos quadrimestres i amb un total de 450 hores de docència, permet l'accés al grau d'Estudis Hispànics: llengua i literatura. Malgrat que aquesta formació està oberta a tothom, la Universitat de Lleida va signar fa 10 anys un conveni amb les universitats xineses Tianjin Foreign Studies University i Binhai School of Foreign Affairs per tal que tingués una validesa oficial pels alumnes que cursen Filologia Hispànica en aquests centres.

Més recursos

Galeria fotogràfica