Torna després de tres anys la Jornada de portes obertes de la UdL

Més de 2.000 joves de batxillerat i cicles formatius de grau superior visiten els campus

POdins2020
La darrera Jornada de portes obertes va tenir lloc fa tres anys. FOTO: UdL
Un total de 2.121 estudiants del darrer curs de Batxillerat i de Cicles formatius de grau superior visiten aquest divendres els diferents campus de la Universitat de Lleida (UdL) a la capital del Segrià i l'Anoia, en una nova Jornada de portes obertes.

Seran 321 alumnes més que en l'edició del 2020, la darrera que va poder celebrar-se degut a les restriccions provocades per la COVID-19. L'estudiantat que hi participa enguany prové d'un total de 40 centres d'ensenyament: 4 de les comarques de Barcelona (Anoia, Barcelonès, Bages i Valles Occidental) i 36 de les de Lleida (Segrià, Pla d'Urgell, Urgell, Noguera, Garrigues, Solsonès i Val d'Aran). Els acompanyen una setantena de professors pels quals la UdL els ha organitzat una sessió informativa sobre les titulacions universitàries i les novetats del curs vinent.

Tal i com va succeir en la darrera edició, el centre de la UdL que rebrà més persones és la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, amb 502 alumnes. La segueixen l'Escola Politècnica Superior (EPS), amb 404, la Facultat de Dret, Economia i Turisme, amb 357, la de Medicina, amb 217, la de Lletres amb 199, l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària, amb 170, i la facultat d'Infermeria i Fisioteràpia que al campus de Lleida acollirà 132 alumnes i al d'Igualada 3. Els centres adscrits de l'INEFC-Lleida i l'Escola Universitària de Relacions Laborals en rebran 93 i 44, respectivament.

La Jornada de portes obertes, organitzada pel vicerectorat d'Estudiants i ocupabilitat i la unitat d'Informació i orientació universitària en col·laboració amb les escoles i facultats, s'inicia entre les 9 i les 10 del matí, segons els centres. Inclou un esmorzar a tots els campus i sessions informatives sobre els graus que s'imparteixen a la UdL, visites guiades a aules, biblioteques, laboratoris, serveis cientificotècnics, camps i hivernacles etc. on hi participen com a voluntaris informadors una vintena d'estudiants de la UdL dels darrers cursos de grau.

A més a més, l'EPS ha organitzat tallers per a l'alumnat de secundària com els de programació en Python, termografia, escàner 3D, energia solar fotovoltaica i sobre la física del so. Per la seua part, els estudiants que visitin l'INFEC Lleida, podran fer un tastet esportiu. Ara bé, com s'indica en el programa, hauran de portar roba còmoda i sabatilles d'esport.

MÉS INFORMACIÓ:

Jornada de portes obertes