Descarregar pdf

Trobada dels Serveis informàtics de les universitats de Catalunya (TSUIC 2006)
L'aprenentatge integrat a l'EEES: la confluència de recursos i tecnologia


9 de novembre de 2006
Sala d'Actes
Universitat de Lleida
Plaça Víctor Siurana, 1

tsiuc

En la passada edició de la TSIUC es va parlar dels efectes que la consecució de l'EEES tindrà en els serveis informàtics de les universitats i es va debatre l'estat d'aquest procés d'adequació en el sistema universitari català. Enguany, es reprèn el debat centrant-lo en l'aprenentatge, paraula clau en la Declaració de Bolonya, en la qual l'ensenyament universitari passa de ser un sistema basat en la docència a un sistema basat en l'aprenentatge on l'estudiant pren part activa i esdevé el centre del sistema universitari.

Aquest canvi condueix a un replantejament estratègic de les biblioteques universitàries, convertint-les en centres actius de suport a l'aprenentatge i a la recerca universitària facilitant la cooperació dels serveis informàtics i d'altres serveis de la universitat, la incorporació i la integració de diferents perfils professionals i la participació de les biblioteques en projectes transversals.

En aquest sentit, les biblioteques universitàries a més de ser un servei de recolzament a la docència poden convertint-se en part activa de l'aprenentatge i la recerca proporcionant un sistema d'amplis recursos informàtics, audiovisuals, pedagògics, etc., orientats a un ensenyament autònom. En tot aquest procés, les tecnologies de la informació i la comunicació juguen un paper clau, ja que possibiliten la integració dels recursos necessaris permetent l'accés a un ensenyament de qualitat.

La TSIUC'06 es proposa ser un espai perquè els integrants de les universitats reflexionin sobre la incorporació d'aquest nou model d'aprenentatge i debatin sobre el paper dels serveis informàtics i de les biblioteques en l'EEES.


fletxa-grisPROGRAMA

10.00. Lliurament de la documentació i cafè

10.30. Benvinguda
            Joan Viñas, rector de la UdL
            Josep Anton Ferré, Generalitat de Catalunya

11.00. Student-Centred Support for Student-Centred Learning: From Libraries to Learning Resources Centres
            Terry Hanson, University College Chichester (UK)

11.40. Confluencia de servicios CRAI y ALFIN: instrumentos para un nuevo modelo educativo
            Miguel Ángel Marzal, Universidad Carlos III

12.20. Aprendre en un món en xarxa: del metacampus a la metabiblioteca
            Gabriel Ferraté, Caixa Tarragona

13.00. Refrigeri

15.00. Taula rodona: Nou espai d'ensenyament, noves infraestructures?
            - Mercè Cabo, UPF
            - Ernest Abadal, UB
            - Dídac López, UdG
            - Carlos Santamaría, HP
       
            Moderador: César Fernández, UdL

17.00. Cloenda
            Miquel Huguet, CESCA


fletxa-grisPONENTS

Ernest Abadal és doctor en Ciències de la Informació (1991). Ha estat professor de Documentació de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB (1987-1992) i de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB des de 1992. Actualment és professor titular de Biblioteconomia i Documentació en el departament del mateix nom, a la UB. El seu àmbit de docència i recerca són les tecnologies aplicades a la documentació i, d'una manera especial, les publicacions digitals. Ha escrit diversos llibres i nombrosos articles sobre aquestes qüestions.

Mercè Cabo és llicenciada en Geografia i Història per la UB (1978) i diplomada en Biblioteconomia i Documentació (1985) per la mateixa universitat. Disposa també del diploma universitari de postgrau en Planificació i Gestió de Biblioteques (1996) de l'Institut d'Educació Contínua de la UPF. Ha treballat a la Biblioteca de la UB i a la de la UPC del 1973 al 1990. El 1990, s'incorpora a la UPF com a directora de la Biblioteca fins al 2003, any en què passa a ocupar el càrrec de vicegerent de l'Àrea de Recursos d'informació.

Gabriel Ferraté és doctor en Enginyeria Industrial i en Enginyeria Tècnica Agrícola. És catedràtic emèrit honorífic de la UPC, de la qual ha estat rector. Ha estat també el rector fundador de la UOC, on ha dissenyat i desenvolupat un pioner sistema d'ensenyament a distància basat en el concepte de Campus Virtual. Actualment és president de Caixa Tarragona, president de la fundació Institut Cerdà i president del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) de la Generalitat de Catalunya. És també vicepresident de l'International Council for Open and Distance Education (ICDE).

Terry Hanson és director dels Serveis d'Informació de la University of Chichester, Regne Unit, i chairman de LeNSE (Learning Network South East), la xarxa d'alta velocitat que connecta 10 universitats i 70 facultats a la xarxa nacional JANET. És membre del JISC Committee on Learning and Teaching i de l'equip de govern de l'agència nacional d'educació Netskills. Ha publicat nombrosos articles i llibres sobre la gestió de les biblioteques i d'altres suports acadèmics de les universitats. El seu últim llibre és Managing Academic Support Services in Universities: the Convergence Experience, publicat per Facet el 2005.

Dídac López és cap dels Serveis Informàtics de la Universitat de Girona. Llicenciat en Informàtica per la UPC, postgrau en direcció d'Informàtica per l'ICT (UPC) i MBA per Les Heures (UB). Abans d'entrar en els serveis informàtics del sector universitari, ha estat enginyer de sistemes de Hewlett-Packard i d'IECISA. Ha participat de manera activa en diferents juntes directives de l'ATI i ha estat col·laborador del COEIC.

Miguel Ángel Marzal és director del Programa de Doctorat en Documentació de la Universidad Carlos III, a Madrid, des de 2001. Doctor en Història (1992), diplomat en Arxivística pel Centro de Estudios Bibliográficos y Documentarios, professor titular del Departament de Biblioteconomia i Documentació de la Universidad Carlos III. Les seves activitats de publicació, acció professional i investigació se centren en biblioteques escolars, anàlisi documental de contingut i organització del coneixement en educació, projectes de col·laboració professional i anàlisi de contingut en projectes de la CICYT.

Carlos Santamaría és llicenciat en Enginyeria Industrial per la UPB i màster per l'IESE. Després d'uns anys treballant a Telefónica i Secoinsa es va incorporar a Hewlett-Packard (HP) el 1979, on ha desenvolupat funcions de direcció comercial, màrqueting i consultoria. Fa quatre anys que s'encarrega de la direcció de Màrqueting per al Sector Públic (educació, sanitat i administració pública) d'España i Portugal a HP.


La UdL ofereix connectivitat sense fil a tots els assistents a la jornada.

L'SSID associat per a l'accés obert es eduroam. Per connectar-vos, obriu un navegador i autentiqueu-vos en el portal captiu. Si pertenyeu a alguna de les institucions participants a Eduroam, utilitzeu el nom d'usuari i la contrasenya que feu servir habitualment a la vostra institució. La resta d'assistents podeu autenticar-vos amb el nom d'usuari tsiuc06 i la contrasenya tsiuc06.


fletxa-grisINSCRIPCIÓ

TSIUCPer anar a Lleida es disposarà d'un servei d'autocar que sortirà puntualment a les 8.00 hores del matí des de les torres venecianes de Plaça Espanya. El mateix autocar tornarà en finalitzar la Jornada. Cal reservar plaça en el moment de fer la inscripció.

L'assistència és gratuïta, però és imprescindible inscriure-s'hi ja que les places són limitades.
Per a més informació es prega que contacteu amb el 93 205 6464, fax: 93 205 6979, secretaria@cesca.es.

El nombre de places és limitat i s'assignarà per ordre d'inscripció.

Formulari d'Inscripció


fletxa-grisPATROCINA

Hewlett Packard


fletxa-grisCOL·LABORA

Al-Pi  UdL

fletxa-grisMés informació

Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA)

   Darrera modificació: