Conferència: Drets humans i justícia social

V Seminari en Feminismes, identitats i drets col·lectius: Justícia en un món global: migracions i crisi ecosocial al segle XXI

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Sala de Juntes de la FEPTS / Cappont
Web:
V Seminari en Feminismes, identitats i drets col·lectius
Inici:
 |

Conferència: Drets humans i justícia social, per David Bondia (professor de Dret internacional públic de la UB i Síndic de Greuges de Barcelona), en el marc del V Seminari en Feminismes, identitats i drets col·lectius que organitza el GRASE, Grup de Recerca en Anàlisi Social i Educativa, en coordinació amb el CIEMEN i amb la col·laboració de la unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL.

Enguany el seminari es planteja d’acord amb la idea que la qüestió de la justícia global és un tema rellevant en les societats actuals del segle XXI, en context de globalització, i amb l’impacte creixent de les deficiències i vulneracions en el compliment dels drets humans, dels drets socials, econòmics i polítics que s’experimenten.

A partir de quatre expertes en la matèria es proposa realitzar una aproximació a tres qüestions sota un mateix enfocament: polítiques migratòries i justícia global, ecofeminisme i justícia i una filosofía de la justícia global. En una darrera sessió, més pensada pels alumnes universitaris, es desenvoluparà una sessió guiada de debat per fomentar la reflexió crítica sobre les qüestions prèviament exposades en les altres sessions. La perspectiva de gènere és fonamental en el conjunt de sessions.

Obert a tots els públics prèvia inscripció.