Informació de l'esdeveniment
Sala de videoconferències Biblioteca Pública Jaume Porta / Cappont
Inici:
 |

Conferència: El Telescopi Espacial James Webb - La nova eina per observar les galàxies més febles, llunyanes i primitives de l'Univers, a càrrec de Jordi Miralda Escudé (físic per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en astrofísica per la Universitat de Princeton), organitzada per la Societat Astronòmica de Lleida juntament amb la Escola Politècnica Superior de la UdL.

Jordi Miralda Escudé des de 2005 és membre ICREA, desenvolupant la seva recerca des de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona. A banda de la seva activitat dins de l'astrofísica professional, és vicepresident de l'Agrupació Astronòmica de Terrassa.

El Telescopi Espacial James Weeb serà el successor parcial del Telescopi espacial Hubble. És un projecte conjunt entre la NASA, l'ESA i la CSA. Entre d'altres, el telescopi permetrà buscar la llum de les primeres estrelles i galàxies formades després del Big Bang i estudiar la formació i evolució de les galàxies.