Concert d'Elina Sitnikava i Enrique Lapaz

XIX Temporada Musical de la UdL
Inici:
 |

Concert d'Elina Sitnikava, violí, i Enrique Lapaz, piano, en el marc de la Temporada Musical de la UdL.

PROGRAMA

Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108  Johannes Brahms (1833-1897)

• Allegro
  • Adagio
  • Un poco presto e con sentimento
  • Presto agitato

Fantasia pera violí i piano en Do major, op. post. 159, D.934   Franz Schubert (1797-1728)

Melodia en La menor [transcripció per a violí i piano]             Miroslav Skoryk (1938-2020)

Dansa espanyola, per a violí i piano

Elina Sitnikava va començar a tocar el violí a cinc anys. Posteriorment, va estudiar a l'Acadèmia Estatal de Música de Bielorússia, a Minsk. Des del curs 2010-2011 és alumna de l'Escola Superior de Música Reina Sofía, amb el professor titular Zakhar Bron. Ha rebut classes magistrals de Vadim Gluzman, Horacio Grach, Mauricio Fuks i Vadim Gluzman. Ha estat guardonada amb primers premis en concursos com XII Concurs Internacional per a Joves Violinistes HenrykWieniawski de Lublin, a Polònia (2n premi), "Violines por la Paz" de Màlaga (1r premi) i 27è "Paper de música" a Capellades (1r premi). L'any 2000 va tenir la seva primera experiència orquestral i més tard va actuar amb les orquestres Nacional de Cambra i Simfònica Nacional de Bielorússia. Com a alumna de l'Escola, ha format part de l'Orquestra Simfònica Freixenet i de l'Orquestra de Cambra Sony de l'Escola Superior de Música Reina Sofía.

Enrique Lapaz, nascut a València el 1988, començà els estudis musicals a l'edat de 7 anys amb el professor Joseph Mardon. Obtingué el Grau Superior a l'Escola Superior de Música de Catalunya on estudia amb Leonid Sintsev, i finalitza amb la qualificació de Matrícula d'Honor. Posteriorment realitzà estudis de postgrau al Conservatori Rimsky-Korsakov de Sant Petersburg amb la professora Nina Seregina, i estudis de màster a l'Escola Superior de Música Reina Sofia amb els mestres Dmitri Bashkirov i Denis Lossev. És guanyador del XVII Concurs Internacional de Piano de Sant Sebastià i del XXII Concurs Internacional Ricard Viñes. També ha estat premiat al Concurs Internacional de Piano de València Premi Iturbi o al Concurs Internacional Sergey Prokofiev de Sant Petersburg. Ha fet concerts a les sales més importants d'Espanya i Rússia i ha actuat a França, Alemanya, Anglaterra, Suïssa, Bielorússia, Lituània i Estònia. Actualment, és professor del Reial Conservatori Superior de Música de Madrid.

ElinaSitnikava-EnriqueLapaz