Exposició: Dones que van canviar el món

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Planta principal de l'EPS (Campus 1 d'Octubre Cappont)
Inici:
Finalització:

L'exposició, realitzada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida amb l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya, visibilitza referents femenins en l'àmbit de la ciència i la tecnologia des d'Hipàtia d'Alexandria fins a les tecnòlogues de la UdL Luisa F. Cabeza, Teresa Capell, Magda Valls i Immaculada Viñas.

L'Escola Politècnica Superior acollirà l'exposició "Dones que van canviar el món" del 3 al 27 de febrer de 2020 al passadís de la planta principal. Ha estat programada pel Centre Dolors Piera i realitzada pel Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida i l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya, en el marc dels projectes Inno4Agro i “Ciencia y Tecnología en femenino”, i té com a objectiu fomentar les vocacions de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre les noies i les joves.

“Dones que van canviar el món” és una mostra de 10 panels protagonitzats per dones referents en ciència i tecnologia, tant pioneres com actuals. Aquesta exposició inclou una part en la qual es destaquen a dones professionals de l’àmbit d’influència dels parcs que actualment estan desenvolupant una important tasca en l’àmbit de la ciència i la tecnologia a tot l’estat. En el cas de Lleida, l’exposició compta amb la presència de quatre tecnòlogues de la UdL: Teresa Capell, Luisa F. Cabeza, Magda Valls i Immaculada Viñas.

L'exposició ja es va poder visitar al PCiTAL i al campus de l'ETSEA durant la jornada del Per què no puc fer-ho, adreçada a alumnat de 4t d'ESO de la demarcació de Lleida que, en el mateix sentit que l'exposició, pretén esperonar a l'alumnat femení i masculí en l'elecció de titulacions on un dels dos sexes està infrarespresentat.

Amb aquesta iniciativa, es posa en relleu la importància de visibilitzar els estudis i disciplines STEM entre el públic femení més jove per aconseguir augmentar la seva presència en l’àmbit de les tecnologies disruptives.

expomujeres1