Xerrada: Recuperació de la Memòria Democràtica

Saló de Juntes 2n pis / Rectorat
Inici:
 |

Xerrada: Recuperació de la Memòria Democràtica, amb Meritxell Gené (cantautora) Pep Morella (president de la Federació dAteneus de Catalunya), que tanca el cicle Música i Drets Humans de l'Orfeó lleidatà. Modera: Joan Busqueta (vicerector de la UdL).

Les sessions sobre Música i Drets Humans són un cicle d’audicions comentades a càrrec de reconeguts músics i professionals del sector musical que ens faran redescobrir alguns àlbums clàssics del rock i la música popular de tots els temps, tot reflexionant sobre la seva transcendència des de la perspectiva de la defensa dels Drets Humans.

Alhora també s’incorpora a cada sessió una persona representant d’una entitat que promou aquests drets a la ciutat de Lleida i a un/a moderador/a per tal d’enriquir el debat sobre les cançons seleccionades. Cada sessió estarà centrada en una temàtica relacionada amb els drets fonamentals de les persones, amb la qual els artistes i professionals escollits hi han estat vinculats durant la seva trajectòria.

Es tracta d’un projecte de divulgació musical per posar en valor i recuperar l’escolta atenta de música, on les diferents persones que hi participaran analitzaran la dimensió social i cultural d’una sèrie de temes, així com el seu discurs narratiu estretament lligat a la defensa dels Drets Humans i al context social en què van aparèixer.

Meritxell Gené, al 10è aniversari del Centre Dolors Piera. FOTO: UdL Meritxell Gené, al 10è aniversari del Centre Dolors Piera. FOTO: UdL