Activitat :
XIX Edició dels premis de la Universitat de Lleida a Treballs de Recerca d'estudiants de batxillerat.
Qui es pot presentar als premis?
Els estudiants matriculats en un centre d'ensenyament secundari que estiguin cursant el darrer curs de batxillerat durant el curs 2021-2022.
Com es presenten els treballs?
1. Els treballs -redactats en català, castellà, occità, anglès o francès- han de ser guiats i avaluats pel professorat designat com a tutors/es pel seu centre. Els treballs que es presentin hauran de ser originals, elaborats individualment, i hauran de tenir el vistiplau (Annex 1) explícit i documentat dels/de les tutors/es del centre de secundària i de la direcció del centre.
2. Cada centre de secundària podrà presentar/avalar un màxim de 2 treballs de recerca per cada àrea.
3. Els treballs es lliuraran en format electrònic seguint les instruccions que es publicaran properament a aquest efecte a la web.
El format del treball serà PDF. Si aquest document porta associats fitxers adjunts, tots els fitxers s’han d’enviar comprimits en format TGZ, ZIP o RAR. S’identificarà el títol i l’àrea del treball, les dades de l’autor, del tutor i del centre mitjançant el formulari electrònic l'accés al qual estarà a la pàgina web.
No s’acceptaran treballs elaborats per més d’una persona.
El treball no ha de contenir cap dada que permeti la identificació de l’autor/a.
4. Els treballs han d'anar acompanyats d'un resum (Annex 2), seguint el formulari electrònic de la convocatòria. El resum ha de ser una síntesi del treball de recerca, que inclogui els següents apartats: justificació, objectius i hipòtesis de treball, metodologia utilitzada, resultats i conclusions.
5. Els treballs han d'anar acompanyats d'una autorització (Annex 3) seguint el formulari electrònic annex de la convocatòria, per al Repositori Obert de la UdL, degudament signada per l’autor i el tutor.
6. Es desestimaran d'ofici les sol·licituds emplenades o presentades de forma incorrecta.
7. En cas que el treball vagi acompanyat de maquetes, aquestes s’hauran de lliurar a la Unitat d’Informació i Orientació Universitària, en horari d’atenció al públic, perfectament identificables. Es retornaran als autors un cop feta l’avaluació. El treball en suport electrònic ha de ser perfectament comprensible i interpretable sense la maqueta, mitjançant fotos, plànols, esquemes, dissenys, etc.
L’adreça de la Unitat d’Informació i Orientació Universitària (IOU) és:
Carrer Jaume II, 67 bis
25001 Lleida
El termini de presentació dels treballs finalitza el 8 de març de 2022, a les 24 hores.
Sobre què han d'anar els treballs?
Els treballs de recerca han d'estar relacionats amb les àrees de coneixement dels ensenyaments que s'imparteixen en els centres de la UdL, d'acord amb la següent distribució temàtica:
TEMÀTIQUES GENERALS:
a) Àrea de Salut i Nutrició. Facultat de Medicina i Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia.
b) Àrea Juridicoeconòmica i Turisme. Facultat de Dret, Economia i Turisme.
c) Àrea d’Arts i Humanitats. Facultat de Lletres.
d) Àrea d’Educació, Psicologia i Treball Social. Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social.
e) Àrea Tecnològica. Escola Politècnica Superior.
f) Àrea Agroalimentària, Veterinària i Forestal. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària.
TEMÀTIQUES ESPECÍFIQUES
g) Gènere
h) Cooperació i Desenvolupament
i) Acció climàtica (ODS#13, Agenda 2030)
S'atorgaran quinze premis, dos per a cadascuna de les temàtiques generals i un premi per a cadascuna de les temàtiques específiques. Tots els guanyadors rebran un diploma. Als guanyadors que es matriculin a la Universitat de Lleida el curs 2022-2023, se'ls concedirà un premi de 200 euros i l’import dels crèdits de primer curs fins un màxim de 1.800 euros. Del premi se n’exclouen les taxes administratives i l’assegurança escolar.
També s'atorgaran premis de 200 euros als tutors dels treballs dels centres de secundària. Cas que s’hagi produït cotutorització, aquests premis es repartiran proporcionalment entre cada tutor.
Tots els premis estaran sotmesos a la retenció en concepte d’IRPF que correspongui.
Així mateix, i a proposta del Jurat, podran ser lliurades fins a 3 mencions per cada àrea. En aquest cas, la menció comporta el lliurament d’un diploma.
Els estudiants guanyadors podran demanar, en el termini màxim de tres mesos a partir de la data de publicació del nom dels guanyadors en la web de la UdL, l’ajornament de la recepció del premi corresponent a l’import dels crèdits matriculats, mitjançant correu electrònic adreçat a secundaria@udl.cat.