23 de maig de 2013

Descargar pdf
 

La UdL vol impulsar un màster amb Tolosa de formació de formadors
 
. Presenten els resultats del projecte europeu Transversalis

Projecte Transversalis / UdL [+] AMPLIAR IMATGELa presentació dels resultats del projecte ha tingut lloc a Cappont / FOTO: UdL
baixcorva
El que es coneix com l'enginyeria de la formació, és a dir, quines són les habilitats que han de tenir les persones que formen, ja sigui en l'àmbit ocupacional o en de la formació contínua, és la setena acció del projecte europeu Transversalis que avui s'ha presentat a la UdL.

Els resultats de Formació de formadors, coordinada per la Universitat de Lleida, i que s'han plasmat en una guia de les competències professionals dels formadors i responsables de la formació contínua, podrien tenir continuïtat amb la posada en marxa en un futur d'un màster dedicat a aquest àmbit i que compartirien Lleida i Tolosa. Així ho ha explicat la responsable de l'acció, la professora de la UdL, Sofia Isús, durant la jornada, en la qual també s'han presentat els resultats de dos accions més de Transversalis on ha participat la UdL: Plataforma transfronterera Universitat-Ocupació i Observatori transfronterer de les energies renovables.

Transversalis aplega les universitats de Lleida, Girona, Saragossa, Andorra, Perpignan Via Domitia, Toulouse, Toulouse Le Mirail i Paul Sabatier (Toulouse) en un projecte que té com a objectius promoure la formació i la inserció professionals de l'estudiantat i professionals d'aquests territoris i integrar la noció de desenvolupament sostenible en els oficis relacionats amb el turisme i la muntanya. Finançat en un 65% per Fons Feder, el projecte també ha comptat amb el suport de la Regió Midi-Pyrénées, del Consell General de l'Ariège i de l'Ajuntament de Figueres.

Transversalis té com a objectius promoure la formació i la inserció professionals de l'estudiantat i professionals d'aquests territoris i integrar la noció de desenvolupament sostenible en els oficis relacionats amb el turisme i la muntanya
Segons ha anunciat la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Educació Contínua de la UdL, Neus Vila, la Universitat de Lleida està interessada en participar en un altre projecte Transversalis, sobretot en accions relacionades amb el turisme, "on la UdL hi té molt a dir", ha afirmat.

A la presentació dels resultats de Transversalis, projecte que va posar-se en marxa al 2009 per impulsar la cooperació territorial Espanya-França-Andorra, han assistit el coordinador general de la iniciativa Elie Brajou (universitat de Toulouse), així com representants de la resta d'universitats membres..