1 d'octubre de 2008

. CONVENI / La UdL formarà una enginyera agrònoma de Sichuan (Xina) en temes d'olivicultura, gràcies a un conveni signat amb Prodeca i la Corporació Borges per crear una beca

Conveni UdL-Prodeca
[+] AMPLIAR IMATGE Signatura del conveni
La Beca Borges té com a objectiu la formació tècnica i comercial en aspectes relacionats amb les tècniques de conreu de l'olivera i la comercialització de l'oli d'oliva. El beneficiari gaudirà de set mesos de formació a la Universitat de Lleida, que impartirà els continguts teòrics. Després passarà un temps a l'empresa oleícola, on realitzarà les pràctiques. En aquest cas, es tracta d'una enginyera agrònoma de la ciutat xinesa de Sichuan, Zhang Li, que ha estat elegida en un procés previ de selecció dut a terme per la Corporació Borges i la Promotora d'Exportacions Catalanes (Prodeca). Aquesta enginyera agrònoma rebrà coneixements sobre disseny de plantacions, gestió de sòls i aigua, poda, fertilització i control de plagues, entre altres aspectes, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL.

La Universitat de Lleida va signar l'any 2005 un conveni de col·laboració amb la Universitat Agrícola de Sichuan. El passat mes d'abril Prodeca i la UdL van organitzar una missió a la Xina, en què van participar els professors d'ETSEA Miquel Pascual i Josep M. Villar. El conveni entre UdL, Prodeca i la Corporació Borges es va signar el 27 de setembre.

print enrera pujar