13 de setembre de 2013

Dos alumnes de l’EPS desenvolupen i presenten els projectes de final de màster al Parc

Ismael Arroyo i Joan Llimiñana, becaris de Google, han obtingut matrícula d’honor / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEArroyo i Llimiñana, tercer i quart d'esquerra a dreta / Foto: PCiTAL
baixcorva
Joan Llimiñana i Ismael Arroyo, alumnes de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, han presentat avui els projectes de final dels seus màster al Parc Científic. Els autors van desenvolupar els projectes al Parc i han obtingut la qualificació de matrícula d’honor. Els dos projectes, promoguts per Ponent 2002 i dirigits per investigadors del Grup de Recerca de Computació Distribuïda de l’EPS, han estat becats per Google Summer of Code.

El treball de Llimiñana es basa en tecnologies i aplicacions que permeten exportar dades i representar-les gràficament al Lleida Liquid Galaxy. El Liquid Galaxy és un projecte integrat en l’europeu OPEN DAI (OPEN DATA) i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida. La finalitat del treball és presentar les dades i les aplicacions en formes estàndard i en diferents formats, la qual cosa permetria l’expansió i desplegament dels equips arreu del món i en simplificaria l’ús.

D'altra banda, Arroyo ha presentat tècniques d’anàlisi i sistemes de mesura que permeten controlar, verificar i incrementar el rendiment dels equips informàtics que gestionen el Liquid Galaxy i, a la vegada, implantar els equips en sistemes de potència més reduïda. Això permetria l’entrada del Liquid Galaxy en escoles i centres de divulgació amb un cost moderat, utilitzant ordinadors de tipus mig i sense perdre funcionalitat ni rendiment.

TEXT: Comunicació PCiTAL