14 d'abril de 2010

Conxita Mir rep la medalla Narcís Monturiol

. La Generalitat reconeix la seua investigació en la memòria històrica i la violència repressiva
audio
Conxita Mir, professora de la UdL guardonada amb la medalla Narcís Monturiol
[+] AMPLIAR IMATGEConxita Mir rep la medalla Narcís Monturiol de mans del conseller Huguet
La catedràtica d'Història Contemporània de la Universitat de Lleida, Conxita Mir, ha rebut aquest dimecres una de les medalles Narcís Monturiol
que el Govern català atorga per premiar el mèrit científic i tecnològic. El veredicte reconeix "la seua tasca docent i les seues investigacions centrades en la història política i social, en els àmbits de la sociologia electoral històrica, la violència repressiva i la memòria històrica". L'acte, que ha tingut lloc al Palau de la Generalitat, a Barcelona, ha estat presidit pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. L'han acompanyarat el comissionat per a Universitats i Recerca, Joan Majó, i el director general de Recerca, Joan Roca.

Conxita Mir és catedràtica de la UdL des de 1999. L'any següent va començar a dirigir el Servei d’Història, Documentació i Patrimoni del Departament d’Història. Des de fa uns anys treballa sobre l’època franquista, havent publicat treballs com ara Repressió econòmica i franquisme: l’actuació del Tribunal de Responsabilitats Polítiques a la província de Lleida, escrit conjuntament amb Fabià Corretgé, Judit Farré i Joan Sagués.

Des de la creació del Programa Memorial Democràtic (2004), Mir ha col·laborat assíduament amb aquesta institució, formant part de la Comissió Assessora que informà l’avantprojecte de Llei de creació de l’esmentada institució (Llei 13/2007 de 31 d’octubre de 2006). Igualment ha format part de la Comissió Assessora per a l’elaboració de la Llei de la Generalitat de Catalunya sobre la localització i identificació de les persones desaparegudes durant la Guerra Civil i el règim franquista (2007), essent en l’actualitat membre del Consell Assessor del Memorial Democràtic.

Conxita Mir no és l'única professora de la UdL guardonada amb una medalla Narcís Monturiol. També ostenten aquest reconeixement el catedràtic de Microbiologia, Enric Herrero (1996); el catedràtic del departament de Producció Vegetal, Ignacio Romagosa (1998); i el catedràtic d'Entomologia Agrícola, Ramon Albajes (2002).