14 de desembre de 2012

El Ministeri d'Educació atorga al Campus Iberus la màxima qualificació en el seu informe anual

. Un comitè d'experts internacionals el situa en el grup de projectes millor valorats
audio
Campus de Cappont de la Universitat de Lleida Campus de Cappont. Foto: UdL
baixcorva
El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport ha atorgat, en el seu informe anual, la màxima qualificació al Campus Iberus, gràcies al judici del comitè d'experts internacional que ha valorat amb una "A" el treball realitzat des de 2010, en concret, la importància d'una governança comuna, el centre de postgrau i doctorat internacional, així com el desenvolupament del campus transfronterer amb universitats i pols d'excel·lècia francesos.

Un comitè d'experts internacional, designat pel Ministeri, ha analitzat el treball realitzat pel Campus Iberus -integrat per la Universitat de Saragossa, la Universitat Pública de Navarra, la Universitat de la Rioja i la Universitat de Lleida-, des que va ser designat Campus d'Excel·lència Internacional, l'octubre de 2010, fins al 30 de juny d'aquest any. El comitè ha valorat "molt positivament" el seu progrés en aquest temps atorgant la màxima qualificació -A-, la qual cosa situa a l'Iberus en el grup dels més ben valorats.

La importància d'una governança comuna, mitjançant la creació d'un consorci, el centre de postgrau i doctorat internacional, així com el desenvolupament del campus transfronterer amb universitats i pols d'excel·lècia francesos -Université de Pau et des Pays de l'Adour (UPPA) i el pol de recerca i ensenyament superior (PRES) Université de Toulouse- són les principals fortaleses del Campus Iberus, segons l'esmentat informe.

L'informe posa de manifest "l'esforç remarcable" realitzat en el desenvolupament d'activitats conjuntes de les quatre universitats integrants -tant en l'àmbit formatiu com de recerca-, alhora que indica la necessitat d'anar més enllà de la suma d'actuacions a una major integració de les activitats dels quatre campus en docència, investigació i transferència de tecnologia, tot incrementant els resultats derivats de la millora científica.

A més, el comitè va ressaltar l'impacte potencial del projecte vinculat amb l'Euroregió, com a conseqüència del Campus Transfronterer, tot recomanant, així mateix, el desenvolupament d'una estratègia d'internacionalització enfocada a una participació activa en els programes internacionals d'educació i les xarxes internacionals d'investigació.

Aquesta avaluació forma part del calendari del programa de Campus d'Excel·lència Internacional (CEI) i precedeix a la definitiva, que tindrà lloc al 2015, quan el Campus Iberus, haurà de renovar el seu estatus.

Fins llavors, les quatre àrees principals de treball seran la planificació dels ensenyaments de postgrau internacional, la innovació i l'emprenedoria, la connexió amb el teixit empresarial dels seus territoris (en pràctiques d'estudiants, investigació i transferència del coneixement) i la millora de els mecanismes d'acollida internacional per acollir talent (tant en l'àmbit del professorat i de la recerca com en l'àmbit de l'alumnat).

Fins al desembre de 2011 -al 2012 no es va concedir cap finançament- el Campus Iberus ha rebut en els seus diferents programes 12 milions d'euros, dels quals un 18% aproximadament (2,2 milions) han correspost a la UdL, els quals acabarà de gestionar a finals del 2013. El coordinador del campus Iberus a la Universitat de Lleida, Enric Herrero, ha valorat molt positivament la màxima qualificació obtinguda pel campus. Segons Herrero, formar part d'aquest campus ha suposat "no només disposar de més recursos per a millorar infraestructures de docència i de recerca, sinó internacionalitzar les nostres activitats". "Ara, els reptes de futur passen per aconseguir estudis de postgrau d'alt nivell", ha afegit.