14 de febrer de 2013

Demostracions tecnològiques en la 20a Jornada de Campus Oberts

. Més de 1.400 persones visiten la UdL entre estudiantat i professorat
audio
Demostracions tecnològiques a la Jornada de Campus Oberts de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEPrototip de Martínez i Clotet /
FOTO: Grup de Robòtica UdL
baixcorva
Com es pot controlar un petit cotxe elèctric des d'un telèfon mòbil? Aquesta és una de les demostracions tecnològiques que tindran lloc demà divendres a la Universitat de Lleida, dins de la vintena Jornada de Campus Oberts per a l'Estudiantat. La iniciativa, adreçada a l'alumnat de segon de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior, espera rebre 314 participants més que l'any passat: 1.439 persones (1.393 alumnes i 46 professors) de 42 centres de les comarques de Ponent, Barcelona i Girona. Concretament, de la capital del Segrià, Balaguer, Mollerussa, Tàrrega, Les Borges Blanques, Solsona, Alcarràs, Seròs, Almacelles, Almenar, Artesa de Segre, Vielha, Badalona, Berga, Navàs, Igualada i Lloret de Mar.

Per conèixer els diferents graus i serveis que ofereix la UdL, el programa mostra la vessant més pràctica dels estudis. A partir de les 11.15h, al vestíbul de l'Edifici Polivalent, l'Escola Politècnica Superior (EPS) farà presentacions del cotxe elèctric dirigit amb un Smartphone que ha guanyat el primer concurs de projectes de promoció de l'EPS, realitzat pels estudiants del del Màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS Dani Martínez i Eduard Clotet. També hi haurà sessions sobre dispositius de concentració solar, propietats dels materials, mecànica i tèrmica.

A l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), a partir de les 11.30h, es duran a terme tallers sobre fauna, l'àmbit forestal i l'elaboració de batuts. Mentre, a la Facultat de Lletres l'estudiantat podrà visitar el Centre d'Art d'Època Moderna, el Laboratori d'Arqueologia, el plató de televisió i l'aula multimèdia. I a la Facultat de Medicina, el Laboratori d'Habilitats.

Per centres, el que rebrà més visitants és la Facultat de Ciències de l'Educació, amb 344 estudiants; seguida per la Facultat de Dret i Economia (246), l'Escola Politècnica Superior (193), la Facultat de Lletres (175) i la Facultat de Medicina (145). Per traslladar-se al Campus de Ciències de la Salut i de l'ETSEA (Agrònoms) es facilitarà un autobús urbà gratuït que sortirà a les 09.00h des de la Rambla d'Aragó, al davant de l'edifici del Rectorat. La tornada es farà des dels mateixos campus a les 13.30h quan hagin finalitzat les activitats. Per anar al Campus de la Caparrella (INEFC) s'haurà d'utilitzar l'autobús urbà L11.

La Jornada de Campus Oberts és una iniciativa organitzada pel Vicerectorat d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua amb la col·laboració del Servei d'Informació i Atenció Universitària, els diferents centres de la UdL i el Consell de l'Estudiantat. La Universitat de Lleida tornarà a obrir les seues portes el proper dia 2 de març, en aquest cas als familiars dels futurs alumnes que hi vulguin cursar estudis, en la que serà la 9a Jornada de Campus Oberts per a pares i mares.