15 de juliol de 2013

Un alumne de doctorat de la UdL, premi de Comunicació científica Joan Lluís Vives

Premi Comunicació Científica per Joan Tutusaus de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Tutusaus rebent el premi / Foto: Xarxa Vives d'Universitats
baixcorva
Febre Q: amenaça real o falsa alarma, és el títol de l'article guanyador en la modalitat B de ciències bàsiques, ciències de la salut, enginyeres i arquitectures de la 14ena edició del Premi de Comunicació Científica Joan Lluís Vives que convoca la Xarxa Vives d'Universitats (XVU) en col·laboració amb la Càtedra de Divulgació de la Ciència de la Universitat de València

L'autor és en Joan Tutusaus, estudiant de doctorat de la Universitat de Lleida que, sota la direcció dels professors del departament de Producció Animal, Irina García i Fernando López Gatius, realitza la tesi sobre aquesta infecció en les granges comercials de vaques lleteres d'alta producció en la zona de Lleida i les implicacions que aquesta malaltia té en l'aspecte reproductiu.

El premi de Comunicació Científica Joan Lluís Vives, té l’objectiu de fomentar les habilitats comunicatives dels estudiants de doctorat de les universitats integrants de la XVU i està dotat amb 1.500 euros en cadascuna de les seues modalitats (ciències socials i de l’educació i humanitats; i ciències bàsiques, ciències de la salut, enginyeres i arquitectures). Els articles guanyadors es publicaran a les revistes Mètode i L’Espill, a més d’una ressenya periodística dels treballs a la revista El Temps.

Quant a la modalitat A de ciències socials i de l'educació i humanitats, els guanyador ha estat Marc Andreu, de la Universitat de Barcelona per l'article: El 'model Barcelona' dels moviments socials. Enguany s'han presentat al premi 18 treballs en la modalitat A i altres 22 en la modalitat B.
L'acte de lliurament dels guardons va tenir lloc al Museu de la Universitat d'Alacant en el marc de la cloenda del curs 2012-2013 de les universitats dels territoris de parla catalana aplegades en la Xarxa Vives..