15 de maig de 2007

El canvi climàtic obre la 15ena edició de la Universitat d'Estiu

Presentació de la Universitat d'Estiu de la UdL 2007"Certeses i dubtes sobre el canvi climàtic" és el títol de la conferència que Josep Enric Llebot, catedràtic de Física de la UAB, pronunciarà el proper 10 de juliol a La Seu d'Urgell per inaugurar la Universitat d'Estiu de la UdL, que enguany arriba a la 15ena edició. Els organitzadors han triat aquesta reflexió d'actualitat sobre les conseqüències i els reptes del canvi de les condicions ambientals que està patint el planeta, per donar el tret de sortida als 27 cursos organitzats per la UdL, així com per als 8 on hi col·labora.

Durant deu dies, del 10 al 20 de juliol, La Seu d'Urgell i Lleida acolliran la major part dels cursos que s'oferten enguany, 16 i 7, respectivament, tot i que també Tremp, Erill La Vall, Arbeca, Vallbona de les Monges i Solsona es convertiran en seus universitàries, en un intent d'apropar al territori la Universitat d'Estiu de la UdL.

A més a més dels cursos tradicionals, enguany cal destacar un curs dedicat a la Guerra de l'aigua, on hi participarà el mateix Josep Enric Llebot, així com el professor de la Universitat de Saragossa i Premoi Goldman de Medi Ambient 2003, Pedro Arrojo. També altres, com ara un sobre cinema i màrqueting, un d'activitats turístiques en l'àmbit rural, sobre l'estalvi d'energia en les edificacions, un d'humor i salut -aquest en col·laboració amb Pallassos sense Fronteres-, relaxació, llengua i territori, etc. I el curs dedicat a la cultura medieval que s'adreça específicament a la gent gran.

Els organitzadors preveuen repetir la matrícula de l'edició anterior, en què es va arribar a la xifra de 478 participants. Enguany, el perídode per inscriure's comença el proper dijous, i restarà obert fins el dia abans d'inici dels cursos. Els alumnes que es matriculin abans del 8 de juny gaudiran d'un descompte del 15%.

Cartell guanyador Universitat d'Estiu 2007
  • MÉS INFORMACIÓ