18 de setembre de 2009

Experts de tot el món es donen cita a la UdL per debatre sobre l'emmagatzematge d'energia tèrmica

. L'objectiu de la trobada és coordinar activitats de recerca en materials
audio
GREA UdL [+] AMPLIAR IMATGE Grup de recerca GREA de la UdL
 Una setantena d'experts en energia tèrmica d'arreu del món es donaran cita la setmana que ve a la Universitat de Lleida (UdL). Serà en el marc de la primera reunió de treball de l'Annex 24-Task 42 de l'Agència Internacional de l'Energia. La trobada té com a objectiu posar sobre la taula les darreres novetats en el camp de l'emmagatzematge compacte d'energia tèrmica i coordinar activitats de recerca sobre materials per fer-ho.

El Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont, rebrà del 23 al 25 de setembre representants d'una dotzena de països: Espanya, Estats Units, Japó, Nova Zelanda, Alemanya, Suècia, Holanda, Regne Unit, Àustria, França, Bèlgica i Dinamarca. Mentre, el dia 22 tindrà lloc la reunió anual de la Xarxa Temàtica Espanyola d'Emmagatzemament d'Energia Tèrmica, amb una vintena de participants de diferents universitats i empreses

Les accions dutes a terme pel grup de recerca GREA consoliden Lleida i la UdL com a referents en l'estudi d'aquesta temàtica a nivell internacional
Aquest és el quart cop que el grup de recerca GREA de la UdL organitza un taller conjunt de l'Agència Internacional de l'Energia, que aplega 17 països arreu del món. La directora del GREA, Luisa Cabeza, ha explicat que "la tecnologia de molts d'aquests sistemes d'emmagatzematge es troba ja en un estat de prototip o planta pilot i és necessari utilitzar tota la informació obtinguda per donar un nou impuls al seu rendiment i accelerar la seua introducció al mercat". Cabeza va començar aquesta línia de recerca a la Universitat de Lleida l'any 1999. Les accions dutes a terme pel grup consoliden Lleida i la UdL com a referents en l'estudi d'aquesta temàtica a nivell internacional.