19 de març de 2013

Amat Santacana interpreta Bach a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAmat Santacana
baixcorva
La integral de les suites per a violoncel sol de Johan Sebastian Bach sonarà aquest dimecres al Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida, a partir de les 19.00h, gràcies a l'arc d'Amat Santacana. El fundador del Quartet Qvixote, amb qui ha actuat arreu d'Europa i a l'Amèrica del Sud, interpretarà el que els experts consideren una de les majors obres mai escrites per aquest instrument.

Santacana ha estat primer violoncel de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, la Joven Orquesta Nacional de España i la Orquesta Sinfónica del Conservatorio Superior de Salamanca, dirigida per Lutz Köhler. També ha col·laborat amb la Orquesta Sinfónica de Castilla y León, la Tonkünstler Niederösterreich Orchester, la Zürcher Kammerorchester i l'Orquestra Barroca de Mallorca.

Premiat al Concurs Florian de O'Campo a Zamora (2002) i al Nick Preis de Zuric (2006), també ha obtingut els premis Paper de Música de Capellades (2004) i l'accèssit al Premi El Primer Palau (2004) amb el quartet Arccus; així com els primers premis en els concursos de cambra Josep Mirabent i Magrans de Sitges (2007) i Montserrat Alavedra de Terrassa (2008) amb el Quartet Qvixote.

Professor de violoncel al Conservatori Municipal de Música de Manresa, Amat Santacana actualment combina l'activitat del Quartet Qvixote amb recitals de violoncel sol i amb l'Ensemble Explorations de Roel Dieltiens, amb qui ha enregistrat les sonates per violoncel i baix continu d'Antonio Vivaldi, disc guardonat amb el premi Editor's choice de la revista Gramophone.

Temporada Musical de la UdL 2013