22 de gener de 2012

Una recerca de la UdL arriba al mercat discogràfic

. El CD amb les obres recuperades de Vila de Forns es presenta aquest divendres
audio
Laboratori de musicologia de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls responsables de la gravació, durant els assajos / FOTO: UdL
baixcorva
La música de cambra del compositor Celestino Vila de Forns arriba al mercat discogràfic 130 anys després de la seua composició gràcies a una recerca del Laboratori de Musicologia de la Universitat de Lleida (UdL), coordinat pel professor Màrius Bernadó. L'Auditori Enric Granados acollirà aquesta setmana el concert-presentació del CD, editat per Columna Música i enregistrat pel pianista Santi Riu i el Quartet Teixidor, format pels violinistes Irantzu Zuasti i Joan Marsol, el violoncel·lista Xavier Roig i el violista Jordi Armengol. L'actuació tindrà lloc divendres, 25 de gener, a partir de les 20.30h.

Celestino Vila de Forns (1829-1915) va néixer a Bellpuig d'Urgell. Mestre de capella a les catedrals d'Osca i de Granada, fou un dels músics més inquiets i actius de la segona meitat del segle XIX, a més d'un dels compositors espanyols de música de cambra més notable de la seua generació. Tot i que la seua obra musical ha restat fins fa molt poc gairebé oblidada, el professor Bernadó ha aconseguit recuperar-la i fer una edició musicològica publicada per la SGAE, dins la col·lecció de partitures del Instituto Complutense de Ciencias Musicales.

La integral de la producció camerística de Vila de Forns presenta, segons Bernadó, "un repertori sorprenent que reviu en interpretacions rigoroses i entusiastes que li fan plena justícia". El CD "suposa una oportunitat única per apreciar el mèrit musical d'un compositor de gran rellevància que, fins ara, no ha rebut la consideració que es mereix", afirma el professor.

Amb aquesta iniciativa la UdL pretén contribuir al coneixement del compositor lleidatà i a fer un pas més enllà en la tasca de revalorització i recuperació del patrimoni musical de les terres de Lleida, tot transferint a la societat els resultats de la seua activitat investigadora.