25 de febrer de 2013

Simbiosi de poesia i gravats en una exposició a la UdL

. El projecte és un intercanvi cultural amb artistes lleidatans i andalusos

Gravat de Gómez Sandoval
[+] AMPLIAR IMATGEObra de Gómez Sandoval sobre versos de Jiménez Millán
baixcorva
"La pintura és muda poesia i la poesia, una pintura que parla". Aquesta frase del grec Simònides de Ceos és el leitmotiv de L'empremta del poema, un projecte patrocinat per la Universitat de Còrdova i l'Escola d'Art Mateo Inurria, amb la col·laboració de la Universitat de Lleida. L'exposició presenta 25 gravats realitzats per vuit artistes catalans i andalusos, que han seqüenciat els seus treballs creatius inspirant-se en l'obra d'altres vuit poetes de les dos comunitats. De la simbiosi entre les dos categories estètiques sorgeix tot un ventall de representacions, abstractes i figuratives, que es podran veure del 26 de febrer al 5 d'abril a la planta -1 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la UdL.

Els artistes plàstics que participen a la mostra són els lleidatans Víctor P. Pallarés, Pedro Gómez Sandoval, Antoni P. Vidal i Josep Mateu, acompanyats per Pilar García Abril, Guillermo Bermudo, Rafael Cerdá Martínez i Rafael Cerdá Flores. Els poetes elegits són José Agustín Goytisolo, Pere Gimferrer, Joan Brossa, Salvador Espriu, Antonio Jiménez Millán, Joaquín Sabina, Emilio Prados i Luis García Montero. Els gravadors catalans s'han encarregat de glossar als escriptors andalusos, mentre que els artistes plàstics del sud s'han inspirat en poetes de casa nostra.

El vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, serà l'encarregat d'inaugurar aquesta exposició dimarts, 26 de febrer, a les 20.00h. A l'acte també assistiran els artistes lleidatans que han pres part en el projecte: Víctor P. Pallarés, Pedro Gómez Sandoval, Antoni P. Vidal i Josep Mateu.

Gravat de Gómez Sandoval
[+] AMPLIAR IMATGEInauguració de l'exposició