25 de juliol de 2007

La comissionada anuncia 2,5 milions d’euros més per "enfortir la recerca" de la UdL

Reunió amb Blanca Palmada. UdL
Reunió amb Blanca Palmada
La comissionada per a Universitats i Recerca, Blanca Palmada, va dir ahir que el comissionat podria augmentar en dos milions i mig d'euros la partida de deu milions –anunciada ara fa unes setmanes- destinada a “enfortir la recerca de la Universitat de Lleida”.

Palmada, que ahir es va reunir amb el rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, va explicar davant els mitjans de comunicació que 8,5 milions es destinarien a la construcció d'edificis de recerca, mentre que 4 milions més anirien a cobrir-ne despeses d'equipament. La comissionada, va vincular aquest finançament a dos dels grans projectes en recerca de la Universitat de Lleida, el Centre de Recerca Biomèdica i el Centre de Recerca Agroalimentària.

Pel que fa a la futura creació d'un institut de recerca en ciències humanes, socials i jurídiques, que durà el nom d'Onofre Cerveró, Blanca Palmada va afirmar que aquest centre tindria el suport del comissionat, el qual aportaria per a la seua posada en marxa 150.000 euros. De tota manera va puntualitzar que la recerca en aquests àmbits, així com la docència, “hauran de repensar-se”.

La reunió que van mantenir ahir la comissionada, el director general de Recerca, Ramon Moreno, el rector, el vicerector de Política Científica, Ramon Canela i les vicerectores de Docència i de Recerca de la UdL, Isabel del Arco i Ana Pelacho, respectivament, tot i no arrancar grans compromisos per part dels responsables polítics, va servir també per parlar de programació docent. En aquest sentit Palmada va apel·lar al sentiment de país per afirmar que la UdL comptava amb el seu suport quant a la definició del futur mapa de titulacions. Tot i així, no va concretar res sobre la possibilitat que a Lleida puguin cursar-se en un futur proper els estudis de Veterinària i, davant la polèmica aixecada per la manca de places a la Facultat de Medicina de Lleida, va rebutjar ampliar-les per aquest curs i va posposar el tema al curs 2008-09.

print enrera pujar