25 de juliol de 2013

Reaprofitar el material de copisteria, millor idea sostenible de la UdL

. El segon premi proposa fer horts ecològics a l'ETSEA i Cappont

Concurs idea sostenible de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEAvilla i Giné, amb els premiats / FOTO: UdL
Reaprofitar el material didàctic editat a la copisteria de la Universitat de Lleida (UdL) per reduir el consum de paper, tinta i energia. Aquest és el projecte guanyador del primer Concurs d'idees sostenibles de la UdL, dotat amb 500 euros. En segon lloc, amb un premi de 300 euros, el jurat ha triat una iniciativa per transformar part dels espais enjardinats dels campus universitaris en horts comunitaris ecològics. La prova pilot es faria a l'ETSEA i s'estendria després a Cappont. El lliurament dels premis ha tingut lloc avui a l'edifici del Rectorat, a càrrec del vicerector de Campus, Jesús Avilla, i el membre de la Comissió de Medi Ambient, Carles Giné.

La idea de la copisteria -plantejada per l'estudiant d'Enginyeria Industrial Electrònica i Automàtica Manel Vidal- proposa que l'alumnat retorni en bon estat els dossiers del professorat, reculls d'exàmens, enunciats d'exercicis, etc... per tornar-los a vendre amb un descompte d'entre el 25% i el 50%. A canvi, el donant també rebria un val amb una rebaixa del 25% per la compra de nou material didàctic. A banda de reduir el consum de paper, tòner i energia, el projecte fomentaria la cultura del reaprofitament entre la comunitat universitària.

La iniciativa dels horts -del membre del PAS Josep Ramon Mòdol- planteja el conreu d'hortalisses amb mètodes ecològics, que no precisen adobs inorgànics ni altres productes fitosanitaris. De forma complementària, proposa fer compostatge per fertilitzar la terra. A banda de generar aliments, el projecte permet estalviar en costos de jardineria i conscienciar la comunitat universitària sobre el consum de productes ecològics i de proximitat.

La segona edició del Concurs d'idees sostenibles de la Universitat de Lleida, dirigida un cop més a fomentar l'esperit creatiu i ecològic de la innovació, s'obre la propera tardor
El concurs d'idees sostenibles de la UdL està adreçat exclusivament als membres de la comunitat universitària. La UdL es reserva en exclusiva el dret de la utilització de les iniciatives guanyadores. També pot fer les modificacions que consideri oportunes per incorporar-les a l'aplicació final.

La segona edició dels premis, dirigida un cop més a fomentar l'esperit creatiu i ecològic de la innovació dins de la UdL, s'obre la propera tardor. La sol·licitud i la documentació de la proposta s'han de presentar entre l'1 d'octubre i el 20 de desembre. Les idees es poden plantejar individualment o en grup. Els premis es lliuraran coincidint amb la Setmana de la Sostenibilitat de la UdL.