25 d'octubre de 2007

El Consell de Govern aprova les directrius per elaborar els plans d'estudis de grau

Estudiants de la UdL a la biblioteca
El Consell de Govern ha aprovat avui el document "Directrius UdL per a l'elaboració dels Plans d'estudis", on es fixen els criteris que els diferents centres docents hauran de seguir per redactar els nous plans d'estudis adaptats a Europa. El document, que advoca per la implantació de títols "sostenibles i competitius", fixa entre els seus eixos bàsics la utilització de l'anglès com a llengua vehicular, l'obligatorietat del practicum, així com la possibilitat que els alumnes puguin fer treballs i projectes que integrin diferents assignatures d'un mateix curs acadèmic. Un altre dels aspectes a destacar és la racionalització dels plans d'estudis per evitar una sobrecàrrega docent per als estudiants. En aquest sentit, el document estableix que durant un curs acadèmic es podran fer un màxim de deu assignatures.

D'altra banda, s'ha donat llum verda als màsters oficials que la UdL oferirà el curs 2008-2009, un total de quatre. Es tracta dels màsters propis, Desenvolupament i cooperació internacional, Gestió i innovació en la indústria alimentària, el màster interuniversitari Educació inclusiva -coordinat per la Universitat de Vic i on hi participen la UdL i la Universitat de Girona- i, finalment, un màster oficial en Regadius. Aquest darrer compta amb el suport econòmic del Ministeri d'Agricultura.

Pel que fa al mapa de graus, avui s'han presentat als membres del Consell de Govern, per al seu debat, les propostes de la UdL sobre reconversió i futures titulacions. El Consell de Govern ha aprovat crear una comissió per, si s'escau, ampliar propostes en l'àmbit de les ciències i en el de les ciències de la salut. D'aquí a quinze dies, es convocarà un Consell de Govern extraordinari per aprovar el mapa de graus de la UdL a negociar amb el govern de la Generalitat.

MÉS INFORMACIÓ

La Universitat de Lleida. Els Estudis