28 de maig de 2013

La UdL destina 30.000 euros per ajudar a pagar la matrícula a estudiants amb situacions econòmiques difícils

. El Consell de Govern aprova el Pla Estratègic i investir honoris causa al filòsof Emili Lledó

Emili Lledó, proper honoris causa de la UdL Emili Lledó / FOTO: Tomás Ruiz (Wikimedia Commons)
baixcorva
La UdL destinarà 30.000 euros per ajudar a pagar la matrícula als estudiants de grau o de màster que per situacions econòmiques familiars sobrevingudes aquest curs tinguin greus dificultats per fer-ho. Avui, el Consell de Govern ha aprovat un programa extraordinari d'ajuts a l'estudi "amb la voluntat de donar resposta a la difícil situació de l'alumnat amb rendes més baixes que, a més, durant el 2012 i inicis del 2013, ha vist com la situació econòmica de les seues famílies ha empitjorat", explica el vicerector de Docència, Francisco García Pascual.

Els 30.000 euros -quantitat que podria ampliar-se segons les necessitats- cobriran el 75% del cost de la matrícula i, en casos molt greus, fins al 100%. D'entre els requisits per poder gaudir dels ajuts, estan tenir denegada la beca que atorga el Ministeri d'Educació, Ciència i Esports per raons econòmiques i acreditar una situació econòmica greu sobrevinguda durant el 2012 o a inicis del 2013.

L'estudiantat que vulgui demanar aquest ajut haurà de presentar una sol·licitud i la documentació pertinent en els deu dies hàbils posteriors a la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la UdL.

D'altra banda, el Consell de Govern ha donat llum verda al nou Pla Estratègic de la UdL, corresponent al període 2013-2016, i que fixa en quatre les línies d'especialització de la institució: agroalimentació, biomedicina, tecnologia i sostenibilitat, i desenvolupament social i territorial.  "No com a elements excloents, sinó com a elements diferenciadors, amb la voluntat d'esdevenir referents en aquests àmbits", segons explica el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ferran Badia.

El Pla, on hi ha pogut participat tota la comunitat universitària, ja sigui presencialment en comissions o a través del campus virtual, s'ha fixat altres objectius com ara un model docent innovador, un model de recerca integrador, la internacionalització de la Universitat, l'impacte al territori i l'impuls de l'ocupabilitat, així com la projecció externa d'una marca pròpia de referència.

El Consell ha aprovat també  nomenar doctor honoris causa de la UdL al filòsof Emili Lledó (Sevilla, 1927), a proposta de la Facultat de Lletres. Membre de la Reial Acadèmia Espanyola i professor a les universitats de Heidelberg, La Laguna, Barcelona, UNED de Madrid i Lliure de Berlín, ha centrat la seua obra en la filosofia grega clàssica, el llenguatge com a objecte principal de l'anàlisi filosòfica i la reflexió al voltant de l'escriptura i la temporalitat.

Lledó, que dirigí la tesi a Víctor Siurana, impulsor de la restauració de la Universitat de Lleida i professor de la Facultat de Lletres, també s'ha destacat per la seua defensa de les humanitats, de la universitat pública i l'educació en general. Entre els seus llibres més recents hi trobem La filosofía hoy. Filosofía, lenguaje e historia (2012) i Los libros y la libertad (2013).

Premi nacional d'assaig al 1991 amb El silencio de la escritura, Lledó ha estat un dels principals artífexs de la renovació de la filosofia espanyola de la segona meitat del segle XX. Entre altres, ha estat guardonat amb els premis Alexander Von Humboldt (1990) del govern alemany; Internacional Menéndez Pelayo (2004), Fernando Lázaro Carreter (2007) i el Premi de Cultura 2008 (María Zambrano) que atorga la Junta d'Andalusia.

Al Consell de Govern també s'ha informat que Anna Romero (professora de la Facultat de Dret i Economia) substituirà Maria Ángeles Calero, al capdavant del Centre Dolors Piera de Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL.