29 d'agost de 2008

El futur de l'ensenyament superior agrari, a debat

. La UdL acull per primer cop a Espanya la conferència de les universitats europees que imparteixen aquests estudis

Recerca a la Universitat de Lleida
L'adquisició de competències i la inserció laboral són
els temes que més preocupen
La Universitat de Lleida (UdL) acollirà entre els dies 2 i 5 de setembre la novena Conferència Europea d'Ensenyament Superior en Agricultura (ECHAE). Aquesta trobada, que se celebra per primer cop a l'Estat espanyol, aplegarà experts d'una quinzena de països: França, Bèlgica, Txèquia, Croàcia, el Regne Unit, Dinamarca, Estònia, Grècia, Polònia, Suècia, Sèrbia, Romania, Finlàndia, els Estats Units i Espanya. La reunió tècnica d'enguany porta per títol "Desenvolupant fulls de ruta pels nous graus europeus en ciències: competències, qualitat, inserció laboral". L'objectiu bàsic és analitzar el futur dels ensenyaments agrícoles i mediambientals.

El debat parteix de la idea que els actuals factors socioeconòmics i demogràfics en la indústria agrícola han fet disminuir la matrícula d'estudiants en els programes agraris. Per això, les universitats s'han de replantejar la preparació dels alumnes en àrees professionals específiques. En aquest sentit, la conferència examinarà les habilitats necessàries perquè els titulats tinguin més oportunitats a l'hora de trobar una feina. El director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL, Jaume Lloveras, confia que les diferents experiències que s'exposaran en la trobada serveixin per millorar l'actual ensenyament superior d'aquestes branques científiques.

La trobada, que se celebra per primer cop a l'Estat espanyol, té com a objectiu bàsic analitzar el futur dels ensenyaments agrícoles i mediambientals
La UdL ha intentat buscar un equilibri en la presència de ponents del nord i el sud d'Europa. Les comunicacions més importants aniran a càrrec de José-Ginés Mora, de la Universitat Politècnica de València i professor a la University of London; Mikel Fick, de l'Escola Superior d'Agronomia de Nancy (França); Jim Phelan, de l'University College de Dublín; Pedro Lynce de Faria, de l'Institut Superior d'Agronomia de Lisboa; Patrick Van Damme, de la Universitat de Gent (Bèlgica); i Lars Stoumann Jensen, de la Universitat de Copenhagen.

A banda de les jornades tècniques, els assistents a aquesta conferència de l'ECHAE també visitaran les instal·lacions d'ACTEL i la Corporació Alimentària de Guissona. El programa es completa amb un viatge lúdic a la Vall de Boí.

MÉS INFORMACIÓ

Conferència Europea d'Ensenyament Superior en Agricultura (ECHAE). PROGRAMA