29 de gener de 2012

Nous programes informàtics per a l'alumnat de Turisme

. Gràcies a un acord amb ICG Software, que cedeix les llicències gratuïtament
audio
Conveni ICG Software i Turisme de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la signatura / FOTO: UdL
baixcorva
L'estudiantat del tercer curs de Turisme de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida (UdL) podrà millorar la seua formació pràctica amb programes informàtics innovadors sobre gestió empresarial d'establiments d'allotjament i restauració, gràcies a un conveni de col·laboració que han firmat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president del Grup ICG Software, Andreu Pi.

L'empresa lleidatana, que ha introduït els seus productes a una cinquantena de països d'arreu del món, facilitarà les aplicacions FrontRest, FrontHotel i ICGManager per a que l'alumnat es familiaritzi amb aquestes eines de gestió. En concret, cedirà gratuïtament 25 llicències de cadascun dels programes durant el primer curs. A partir del segon, s'instal·laran les necessàries, depenent del nombre de matriculats.

El president d'ICG ha agraït "la confiança de la UdL per fer aquesta transferència tecnològica". El degà de la Facultat de Dret i Economia, Pere Enciso, creu que les noves eines afavoriran la formació pràctica i la mobilitat laboral de l'estudiantat. En aquest sentit, el rector ha destacat "el compromís de la UdL amb l'empleabilitat dels seus titulats" i ha anunciat futures accions més concretes en aquest sentit. Fernández també ha defensat "l'interès en potenciar el grau de Turisme, lligat al desenvolupament del territori" amb més relacions amb el món empresarial i la Universitat d'Andorra, amb la que s'han iniciat converses.

L'acord té una vigència d'un curs acadèmic, prorrogat tàcitament per períodes de cinc cursos si cap de les dos parts el denuncia. Aquesta col·laboració segueix l'aposta de la titulació de Turisme per l'orientació professionalitzadora amb pràctiques obligatòries d'empresa i l'ús de tecnologies de la informació que s'utilitzen al mercat. A l'acte de signatura també han assistit la coordinadora del Grau de Turisme, Natàlia Daries, i la professora Eva Martín..