30 d'abril de 2010

La Universitat d'Alacant guanya la VI edició de la Lliga de debat de la Xarxa Vives

. Els finalistes han estat els alumnes de la Universitat de Lleida
audio
Lliga de Debat 2010 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl president de la Xarxa Vives, Joan Viñas, amb l'equip guanyador
L'equip de la Universitat d'Alacant, format per Jordi Domènech, Edith Guerrero, David Navarro i Andreu Sentí, ha guanyat el primer premi de l'edició d'enguany de la Lliga de debat universitari que organitza la Xarxa Vives d'Universitats des de fa sis anys. En la categoria de millor orador, ha resultat guanyador, Marc Grifell, estudiant de Medicina de la Universitat de Barcelona, mentre que el guardó al millor equip -premi atorgat pels mateixos participants- ha estat pels alumnes de la Universitat de Barcelona.

En segona posició s'ha classificat l'equip de la Universitat de Lleida, format per Manel Hervàs, Arnau Galceran, Anna Santmartí i Josep Capell, estudiants de 3r i 4t de Dret.

Els debats, que han tingut lloc de dimarts a divendres d'aquesta setmana al Saló Víctor Siurana, s'han pogut seguir en directe a través de la pàgina web de la UdL. Hi han participat 10 equips procedents de les universitats: Oberta de Catalunya, Alacant, Barcelona, Internacional de Catalunya, Miguel Hernández d'Elx, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra i Lleida, els quals han debatut entorn el tema: "Si volem la pau, hem d'estar preparats per la guerra?"

El jurat d'honor, integrat pel periodista Lluís Foix, el director de la Casa de les Llengües, Antoni Mir, i l'escriptora lleidatana, Rosa Fabregat ha valorat la capacitat de treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció semàntica i formal.

Lliga de Debat 2010 a la Universitat de Lleida. L'equip de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEL'equip de la UdL, segon classificat

La Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives és una competició que té com a objectiu fomentar l'ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats de Catalunya, País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra que en formen part, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips on s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema polèmic i d'actualitat. Compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

L'equip campió rebrà 2.500 €, mentre que el finalista, 1.200. En la passada edició de debat, celebrada precisament a la Universitat d'Alacant, l'equip de la UdL va resultar el guanyador, després d'imposar-se en totes les rondes. En aquella ocasió el tema de debat va ser si la globalització aporta millores substancials en la qualitat de vida de les persones.