5 de febrer de 2008

En marxa el programa de cessió de bicicletes

Cessió de bicicletes a l'estudiantat de la Universitat de Lleida
A més a més de la bicicleta, als estudiants se'ls va proporcio-
nar un casc, una armilla reflectant i un cadenat
Deu estudiants de la UdL disposen des d’ahir d’una bicicleta UdL, gràcies al programa pilot de cessió de bicicletes que ha posat en marxa el Vicerectorat d'Estudiantat a petició del Consell de l’Estudiantat de la UdL. De les disset bicicletes adquirides per la Universitat, de moment, se n'han lliurat deu. La resta, s’oferiran als estudiants dels diferents programes de mobilitat de la UdL que són a Lleida des de fa una setmana.

A més a més de la bicicleta, als "afortunats" se'ls va proporcionar un casc, una armilla reflectant i un cadenat. Tots deu alumnes, que podran gaudir de la bicicleta fins al proper mes de juny, disposen d’un assegurança. Els estudiants han hagut de dipositar una fiança de 99 euros que els serà retornada gairebé en la seua totalitat en finalitzar el període de cessió.

[+] AMPLIAR: Cessió de bicicletes a l'estudiantat de la Universitat de Lleida
El vicerector, Xavier Gómez,
al lliurament de les bicicletes
Aquest programa, pioner a les universitats catalanes, té com a objectiu incentivar l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport eficient, ràpid, econòmic, còmode, sostenible i saludable
Segons va explicar el vicerector d'Estudiantat, Xavier Gómez, si augmenten el nombre de sol·licituds, el curs vinent s’oferiran disset bicicletes més, la qual cosa suposarà cedir un total de 34 bicicletes als estudiants de la UdL. Gomez va afegir que aquest programa, pioner a les universitats catalanes, té com a objectiu incentivar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport eficient, ràpid, econòmic, còmode, sostenible i saludable a la ciutat de Lleida. En aquest sentit, va recordar les reivindicacions de la Comissió de Medi Ambient de la UdL a la Paeria, en pro d’un carril bici més segur i que connecti tots els campus, petició que ara com ara no s'ha fet realitat.

MÉS INFORMACIÓ

Cessió de Bicicletes per a l'estudiantat. Sol·licituds fins al 23 de gener