9 de novembre de 2012

La inauguració del curs dels 40 anys d'ETSEA reivindica l'excel·lència del centre a Catalunya

. "Nosaltres hem fet els deures, ara és de justícia que els que governen ho facin valdre", afirma la directora
audio
ETSEA / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGELos Marracos van cloure l'acte / FOTO: UdL
baixcorva
Amb uns 1700 alumnes, 200 professors i 60 PAS, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL és el campus agroalimentari més gran de Catalunya i un dels més importants de l'Estat. Referent a Catalunya en recerca, tant pel que fa al nombre de grups consolidats (16, per 8 l'IRTA, 7 la UAB, 6 la UB, 3 la UdG, URV i el CSIC, 1 la UPC i la URL), com en volum de publicacions en revistes científiques (588 al 2012, per 134 la UPC), i en qualitat dels seus impactes (8.183, per 3.307 la URV i (30 la UPC), s'hi poden cursar cinc graus (Biotecnologia, Ciència i Salut Animal, Ciència i Tecnologia dels Aliments, Enginyeria Agrària i Alimentària i Enginyeria Forestal), deu màsters (dos erasmus mundus) i dos programes de doctorat.

Amb aquestes xifres, la directora de l'ETSEA, Rosa Teira, presentava ahir les fites aconseguides per l'Escola en l'acte d'inauguració del curs acadèmic d'aquest centre que, enguany, celebra els seus 40 anys.

Teira que, en el seu discurs, va posar èmfasi en els punts forts de l'escola: la internacionalització, la relació amb les empreses i la recerca, va afirmar que "nosaltres no hem badat, hem fet sempre bé els deures i ara és de justícia que els que governen ho facin valdre i sàpiguen transmetre", referint-se a les darreres polèmiques al voltant del Màster en enginyeria agronòmica i la doble titulació amb Veterinària.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, va reivindicar el rol estratègic de l'ETSEA, no només per al territori lleidatà sinó per al conjunt de Catalunya, com a centre de prestigi i motor de progrés econòmic del sector agroalimentari del país. El rector va demanar al centre, a la Universitat, a les empreses i les institucions locals, continuar treballant plegats en aquest sentit, ja que "només tots junts ho aconseguirem". Fernández, que va dir que sol·licitarien la incorporació de la direcció de l'escola en la comissió que la Generalitat posarà en marxa sobre els estudis agroalimentaris, va demanar al Govern català "que potenciï la UdL".

L'acte, que va comptar amb la presència de Carmel Mòdol, membre del Consell Social de la UdL, i de Domènec Vila, director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries de la Generalitat, va incloure una xerrada a càrrec Jaume Costa, de la coneguda i al mateix temps polèmica, empresa Montsanto, el descobriment d'una placa commemorativa de l'aniversari i d'una anella de pi amb les efemèrides de l'ETSEA. La celebració va acabar amb diversos pilars de la colla castellera de la UdL, Los Marracos.

PROGRAMA DEL 40È ANIVERSARI DE L'ETSEA