Alumnes i titulats de la UdL roden un documental sobre la Mariola

Analitzen els prejudicis sobre el barri lleidatà

gentrificacioUdL
Frame del documental

El barri lleidatà de la Mariola és tan perillós com creu la ciutadania? Aquest és el punt de partida del documental Mala fama:  Mariola i blocs Joan Carles, realitzat per titulats de la Universitat de Lleida (UdL) amb alumnat de la UdL i la Caparrella. Són set joves d'entre 18 i 29 anys que, càmera a l'espatlla, s'han endinsat el problemes com l'ocupació il·legal d'habitatges o el tràfic de drogues. Preveuen estrenar la seua obra el proper 16 d'abril a Internet, tot i que també volen emetre-la per alguna televisió.

Els autors del documental han volgut donar veu als veïns per analitzar si la mala imatge del barri està justificada o no. Acompanyats pel representant del col·lectiu gitano a Lleida, Paco Salazar, han recorregut els seus carrers i han parlat amb una dotzena d'entitats, gent del barri i polítics de la capital del Segrià, com Sara Mestres (PSC), Antoni Postius (CiU) o Carles Vega (ERC). "Durant la gravació es va crear un debat molt interessant entre CiU i PSC sobre la seguretat al barri i la possibilitat d'instal·lar-hi càmeres de vigilància, ja que ni veïns ni polítics es posaven d'acord", explica un dels promotors d'aquest treball d'investigació, Albert Garriga.

Amb Garriga han treballat Agustín Rueda, Àlex Vinyals, Carmen López, Melissa Tomey, Carlos Rodríguez i Jordi Pla. Provenen de les titulacions d'Història i Geografia, i Periodisme i Comunicació Audiovisuals. Els graduats a la Caparrella han completat els estudis d'Il·luminació, captació i tractament d'imatge.