Brufau reivindica la ciència com a resposta als reptes globals

El president de Repsol rep el premi Alfons de Borja d'Alumni UdL

brufauUdL
Brufau ha estat obsequiat amb una aquarel·la de Joaquim Ureña. FOTO: UdL

El motor de la societat és la ciència i el coneixement. Aquest ha estat el fil conductor del discurs que el president de Repsol, Antoni Brufau ha pronunciat avui a la UdL amb motiu de la seua distinció amb el premi Alfons de Borja que atorga l'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida -Alumni UdL.

Brufau, que ha explicat que els reptes als quals ens enfronten actualment són, d'una banda, els científics i tecnològics, i de l'altra, els socials i empresarials, ha defensat que la ciència té un paper clau per poder respondre amb èxit als canvis com ara l'augment de la població i el seu envelliment, el canvi climàtic, o l'ús "regeneratiu" dels recursos no renovables, així com de l'aigua.

També ha defensat reduir la distància entre ciència i empresa, a través de les universitats, i un lideratge dual d'empreses i responsables polítics per donar resposta a les noves demandes de la societat que passen sobretot pels avenços tecnològics i l'increment del consum.

La junta de l'associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida va decidir el passat mes de juny atorgar el premi de l'associació, l'Alfons de Borja, al president de la multinacional petroliera Repsol, Antoni Brufau. Segons consta en l'acta de la junta, el premi se li atorga "per haver aportat el seu prestigi personal en aconseguir el desenvolupament econòmic i l'equilibri territorial de les comarques lleidatanes, com a president de GlobaLleida; i des de Repsol i la seua fundació, haver invertit i donat suport a la Universitat amb la constitució de la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional".

Fill de Mollerusa, Brufau és llicenciat en Ciències econòmiques. Va iniciar la seua carrera professional a la companyia d'auditories Arthur Andersen per passar després a la financera 'la Caixa' com a director general adjunt. Ha presidit Gas Natural entre 1997 i 2004, any en què passa a estar al capdavant de Repsol. Actualment, compagina la presidència de la petroliera i la seua fundació amb la vicepresidència de Gas Natural Fenosa.

Repsol va obtenir al 2014 un benefici net de 1.612 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 724% respecte els 195 milions d'euros registrats en 2013, mentre que a Gas Natural Fenosa, els beneficis van ascendir l'any passat a 1.462 milions, segons informen les seues webs corporatives.

El Premi Alfons de Borja UdL reconeix persones o institucions que amb el seu treball "han contribuït al desenvolupament humà i social de la seua comunitat, des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental, cultural i altres", tot regint-se "pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència". Els anteriors guardonats han estat el científic lleidatà, Joan Oró (2004), a títol pòstum; l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol (2006); i les fundacions Vicente Ferrer (2011) i Justícia i Pau (2013).

El premi Alumni du el nom de qui fou professor de Dret canònic i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, Alfons de Borja, bisbe de València i després papa Calixt III. En l'edició d'enguany, el guardonat, ha estat obsequiat amb una aquarel·la de l'artista lleidatà, Joaquim Ureña, feta expressament per a l'ocasió.

L'acte, que ha estat presidit pel rector de la UdL, Roberto Fernández, ha comptat amb la presència del president del Consell Social de la UdL, Ramon Roca, el president d'Alumni, Josep Maria Moragues. Tots trets han destacat la trajectòria empresarial de Brufau i la seua implicació amb Lleida.

Banco Santander, entitat financera que dóna suport econòmic a Alumni UdL per al desenvolupament de les seues activitats, ha patrocinat l'acte, juntament amb el Grup Segre.

Més continguts

Galeria fotogràfica